• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
5
نوبخت در قزوین:

وابستگی به اقتصاد نفتی با ۸ برنامه جامع کشوری کاهش‌ می‌یابد/ اتوبان رودبار به منجیل سال آینده تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 11986
  • 31 خرداد 1398 - 22:12
وابستگی به اقتصاد نفتی با ۸ برنامه جامع کشوری کاهش‌ می‌یابد/ اتوبان رودبار به منجیل سال آینده تکمیل می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۸ برنامه جامع برای وزارتخانه ها طراحی کرده که اجرای آنها گامی مهم در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در کشور است.

به گزارش گیلان شهر ، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین   اظهار داشت:بیش از ۴۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی امسال به فعالین عرصه صنعت به منظور رونق تولید اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان از منابع دولتی و ۱ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان یارانه تسهیلات امسال از طریق دولت برای رونق تولید در کشور هزینه می‌شود.

وی  در ادامه گفت: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در فاز اول اتوبان تهران به شمال مسیر دسترسی به چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر اتوبان قزوین به رشت در محور رودبار حدود ۱۱ کیلومتر تا منجیل باقیمانده که سه کیلومتر آن تونل بود که سه سال است آماده شده، اما ۸ کیلومتر رودبار تا منجیل باقیمانده که دو پیمانکار تعیین شده تا بسرعت در سال جاری تکمیل شود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: معاونت نظارت مجلس تأیید کرده و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارکنان پیش بینی شده هر چند در مقابل مشکلات کم است و در این راستا ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی حقوق معلمان و ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد که ما ۵ هزار میلیارد تومان برای هم سان سازی حقوق بازنشستگان دادیم.

وی اضافه کرد: حقوق کارمندان در مدت امروز و فردا پرداخت می‌شود و اضافه حقوق هم لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض در مسئله رونق تولید در کشور گفت: هدف ما در دولت فاصله گرفتن از درآمد‌های نفتی و کاهش وابستگی کشور به این درآمد‌ها و حرکت به سظمت توسعه پایدار است که رونق تولید می تواند یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه پایدار در کشور باشد.

نوبخت افزود: با بررسی‌های انجام شده با تخصیص اعتبارات در حوزه رونق تولید امسال بیش از ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون که تنها ۳ ماه از آغاز سال جدید گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از این تعهدات و تسهیلات به حساب وزارتخانه‌ها واریز شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه را برای فعالیت ما در کشور تدوین کردند و یکی از مواردی که در این بیانیه به آن اشاره شده اصلاح ساختار بودجه است که اکنون یکی از اولویت های ما در این سازمان است.

نوبخت گفت: تا زمانی که درآمدهای کشور وابسته به اقتصاد نفت باشد باید شاهد یاوه گویی ها و تهدیدهای دشمنان باشیم، البته آمریکا در همین قضیه اخیر دید که ایران در مقابل زورگو کوتاه نمی آید.

معاون رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سفرهای استانی مسئولین در صورت عدم سهولت در اجرای طرح ها و کمک به تامین اعتبارات تنها بار هزینه ای و تشریفاتی برای استانها خواهد داشت.

وی گفت: مسئولین استان ها وظیفه دارند در این سفرها مطالبات مردم رای بیان و مصوبات سفرها را پیگیری کنند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11986

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics