• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
5

نیاز به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 11990
  • 31 خرداد 1398 - 22:46
نیاز به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امکان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در یک سال را امکان‌پذیر ندانست و گفت: اگر دولت بخواهد در یک سال این همسان‌سازی را انجام دهد به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.
به گزارش گیلان شهر ، مهرداد لاهوتیپ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت مکلف است با افزایش تورم حقوق کارمندان را افزایش دهد، اظهار کرد: دولت در لایحه خود، پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی حقوق را کرده و  باید این افزایش حقوق را اجرایی کند تا کارمندان با خیال راحت‌تری به زندگی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به طرح مجلس برای افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: مجلس در سال گذشته طرحی را تصویب و مقرر شد دولت حقوق کارمندانی که میزان حقوقشان بالاتر از پنج میلیون تومان است را افزایش نداده و مابقی را اضافه کند ولی امسال تصمیم بر این شد که به همه حقوق کارمندان ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود‌.

عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دولت در افزایش حقوق کارمندان مصوبه مجلس را اجرایی کرده است، تصریح کرد: عده‌ای از نمایندگان می‌گویند با افزایش ۲۰ درصدی حقوق به یک‌میزان کسی که حقوقش بالای پنج میلیون تومان است افزایش حقوق بیشتری دارد، درحالی‌که دولت به‌طور دقیق دارد مصوبه مجلس را در این زمینه اجرایی می‌کند.

لاهوتی با اشاره به تلاش مجلس برای توجه به کارمندان با میزان حقوق کم افزود: دولت افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومان را برای همه اجرایی کرده ولی اختلاف مجلس با دولت بر سر تعیین میزان درصد ضرایب است زیراکسانی که حقوق بیشتری دارند درصد ضرایب بیشتری دریافت می‌کنند.

وی از ادامه روند پرداخت ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خبر داد و بیان کرد: مجلس دست دولت را برای تعیین ضرایب یک تا ۱۰ درصد باز گذاشته ولی دولت مکلف است هرماه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را به‌حساب کارمندان دولت واریز کند.

عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امکان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در یک سال را امکان‌پذیر ندانست و گفت: اگر دولت بخواهد در یک سال این همسان‌سازی را انجام دهد به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد، ولی برای هرچه بهتر شدن این کار، دولت در سال اول هزار میلیارد تومان، سال دوم دو هزار و برای سال سوم سه هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که‌ مجلس این میزان اعتبار را به چهار هزار و‌ ۵۰۰ هزار تومان افزایش داد.

لاهوتی با بیان اینکه دولت باید روند افزایش اعتبار در حوزه همسان‌سازی را ادامه دهند، تصریح کرد: دولت با میزان اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، توانِ همسان‌سازی کامل بازنشستگان در کشور را ندارد و اگر سعی داریم که این همسان‌سازی کامل انجام شود باید هرسال میزان اعتبار را افزایش دهیم.

وی از اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور خبر داد و اذعان کرد: بودجه عمومی دولت یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است درحالی‌که مجلس فقط ۴۷۰ هزار میلیارد تومان آن را بررسی می‌کند و‌ مابقی برای شرکت‌های دولتی بوده و در مجلس بررسی نمی‌شود، ولی در تلاشیم تا این‌یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بررسی هرساله وارد مجلس شود.

عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود تأکید ویژه به تغییر ساختار بودجه مجلس ازجمله عدم وابستگی به نفت و‌ کوچک شدن دولت کردند و اگر این امر انجام شود بسیاری از مشکلات کشور قابل‌حل است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11990

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics