• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
8
شهردار رشت:

مهمترین چالش شهرداری ها، فقدان منابع مالی پایدار است

  • کد خبر : 11924
  • 31 خرداد 1398 - 14:01
مهمترین چالش شهرداری ها، فقدان منابع مالی پایدار است
شهردار رشت گفت: فقدان منابع مالی پایدار ، مهمترین چالش شهرداری هاست.

به گزارش گیلان شهر ، ناصر حاج محمدی غروب پنجشنبه در شصت و سومین اجلاس رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استان ها در رشت افزود: مسایل و مشکلات شهرداری ها تامین منابع پایدار است که تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها از سوی نمایندگان مردم در مجلس برای ما بسیار مهم بوده و کمک کننده است.

وی اظهار داشت: تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و تبدیل آن به قانون موجب می شود تا برای تراکم فروشی و درآمدهای غیرمجاز به منظور کسب درآمد اقدام نشود بنابراین ضروریست تا نمایندگان مردم در مجلس به این مهم توجه داشته باشند.

شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: اکثر شهرداری ها چشم امیدشان به ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که دولت دریافت کرده و بخشی کمی از آن را به شهرداری ها می دهد.

وی در ادامه سخنانش با بیان ظرفیت های رشت در بخش های مختلف از جمله گردشگری اضافه کرد: فرصت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این کلانشهر وجود دارد.

حاج محمدی با اشاره به تولید روزانه حدود ۸۰۰ تن زباله در کلانشهر و شهرستان رشت تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا و آموزش چهره به چهره و ارتقاء فرهنگ عمومی مردم اهمیت بسزایی دارد که در شهرداری رشت به طور جدی مورد توجه قرار می‌دهیم.

نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این اجلاس در سخنانی تشکیل شوراها را از ثمرات مردم سالاری دینی در کشور دانست و بیان داشت: پررنگ ترین و اصلی ترین مصداق مردم سالاری دینی، می تواند حاکمیت مردم در سرنوشت شان در شهرها باشد.

رضا رسولی با بیان اینکه گاهی وقت‌ها طرح‌ها، لوایح و ضوابطی مطرح شد که به نوعی در مسیر کوچک کردن و کم اثر کردن توان و قدرت شوراها بود، افزود: صیانت از جایگاه مقدس شورا موضوع مهمیست که در این مسیر لازمست بیشترین سطح تعامل و همکاری را با یکدیگر داشته باشیم.‌

شصت و سومین اجلاس رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از صبح امروز (پنجشنبه) با نشست‌های تخصصی کمیسیون‌های چهارگانه شامل عمران و شهرسازی، حقوقی، حمل و نقل و خدمات شهری، فرهنگی و شهر هوشمند با حضور اعضای این کمیسیون‌ها در شورای اسلامی کلانشهر رشت آغاز شد.

در نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی اجلاس مجمع مشورتی رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، مدل‌های مشارکت شهروندان در تحقق توسعه شهری و موضوعات مهم کلان و محلی در مناطق مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی روند و تحلیل نتایج حاصل از اجلاس گذشته مجمع مشورتی و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری و مباحث خاص مبتلابه کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها از دیگر موارد دستور کار اجلاس در کمیسیون‌های تخصصی عنوان شد.

به منظور آشنایی شرکت کنندگان شصت و سومین اجلاس دو روزه مجمع رئیسان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از ظرفیت‌های عمرانی و فرهنگی کلانشهر رشت، برنامه‌های متنوع از جمله بازدید از بازار سنتی، بازار هنر و برنامه تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics