• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
نوبخت در قزوین:

وابستگی به اقتصاد نفتی با ۸ برنامه جامع کشوری کاهش‌ می‌یابد/ اتوبان رودبار به منجیل سال آینده تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 11986
  • 31 خرداد 1398 - 22:12
وابستگی به اقتصاد نفتی با ۸ برنامه جامع کشوری کاهش‌ می‌یابد/ اتوبان رودبار به منجیل سال آینده تکمیل می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۸ برنامه جامع برای وزارتخانه ها طراحی کرده که اجرای آنها گامی مهم در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در کشور است.

به گزارش گیلان شهر ، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین   اظهار داشت:بیش از ۴۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی امسال به فعالین عرصه صنعت به منظور رونق تولید اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان از منابع دولتی و ۱ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان یارانه تسهیلات امسال از طریق دولت برای رونق تولید در کشور هزینه می‌شود.

وی  در ادامه گفت: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در فاز اول اتوبان تهران به شمال مسیر دسترسی به چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر اتوبان قزوین به رشت در محور رودبار حدود ۱۱ کیلومتر تا منجیل باقیمانده که سه کیلومتر آن تونل بود که سه سال است آماده شده، اما ۸ کیلومتر رودبار تا منجیل باقیمانده که دو پیمانکار تعیین شده تا بسرعت در سال جاری تکمیل شود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: معاونت نظارت مجلس تأیید کرده و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارکنان پیش بینی شده هر چند در مقابل مشکلات کم است و در این راستا ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی حقوق معلمان و ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد که ما ۵ هزار میلیارد تومان برای هم سان سازی حقوق بازنشستگان دادیم.

وی اضافه کرد: حقوق کارمندان در مدت امروز و فردا پرداخت می‌شود و اضافه حقوق هم لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض در مسئله رونق تولید در کشور گفت: هدف ما در دولت فاصله گرفتن از درآمد‌های نفتی و کاهش وابستگی کشور به این درآمد‌ها و حرکت به سظمت توسعه پایدار است که رونق تولید می تواند یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه پایدار در کشور باشد.

نوبخت افزود: با بررسی‌های انجام شده با تخصیص اعتبارات در حوزه رونق تولید امسال بیش از ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون که تنها ۳ ماه از آغاز سال جدید گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از این تعهدات و تسهیلات به حساب وزارتخانه‌ها واریز شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه را برای فعالیت ما در کشور تدوین کردند و یکی از مواردی که در این بیانیه به آن اشاره شده اصلاح ساختار بودجه است که اکنون یکی از اولویت های ما در این سازمان است.

نوبخت گفت: تا زمانی که درآمدهای کشور وابسته به اقتصاد نفت باشد باید شاهد یاوه گویی ها و تهدیدهای دشمنان باشیم، البته آمریکا در همین قضیه اخیر دید که ایران در مقابل زورگو کوتاه نمی آید.

معاون رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سفرهای استانی مسئولین در صورت عدم سهولت در اجرای طرح ها و کمک به تامین اعتبارات تنها بار هزینه ای و تشریفاتی برای استانها خواهد داشت.

وی گفت: مسئولین استان ها وظیفه دارند در این سفرها مطالبات مردم رای بیان و مصوبات سفرها را پیگیری کنند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11986

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics