• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5

۸۰۰ هکتار اراضی ملی گیلان از زمین خواران پس گرفته شد

  • کد خبر : 11770
  • 28 خرداد 1398 - 14:53
۸۰۰ هکتار اراضی ملی گیلان از زمین خواران پس گرفته شد
لاهیجان-ایرنا-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سند ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی که توانسته بودند سند بگیرند در مبارزه با تجاوز به عرصه‌های ملی و زمین خواری با کمک مدیران متولی توسط دادگستری در این استان باطل شده است.

به گزارش گیلان شهر ، جان احمد آقایی در همایش حفظ بیت المال گیلان در لاهیجان افزود: شش هزار هکتار هم اراضی ملی با کمک خود مردم و حمایت مقامات و اسناد بالادستی در این استان باطل کردیم.

وی با بیان اینکه صدها هکتار منابع طبیعی را که صاحبان قدرت تصاحب کرده بودند توانستیم در سایه قانون پس بگیریم از مردم خواست در این زمینه با مسئولان همکاری نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: این کارها از اقدامات خوبی است که به کمک مدیران فعلی و مدیران گذشته استان گیلان و دستگاه قضائی و نظارتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: انفال متعلق به همه احاد مردم است و مردم باید در حفظ این اموال مشارکت کنندو سهمی داشته باشند.

آقایی معاون دادگستری گیلان گفت: مدیران این استان تلاش‌های زیادی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری وتجاوزات اراضی ملی انجام داده اند البته خیانت‌هایی هم صورت گرفته است ولی این مدیران توانستند شرایط نسبی موجود را هم با جهادگری خود حفظ کنند.

وی تصریح کرد: سیلاب‌های اخیر که کشور گرفتار آن شد و این خشم طبیعت خسارت‌هایی که وارد کرد ولی در گیلان با اینکه بیشترین بارندگی هم داشت، کمترین خسارت واردشد.

وی یادآورشد: مسئولان دادگستری گیلان نظام مندی خاصی را در حوزه انفال دنبال می‌کنند و اگراین تلاش صورت نمی‌گرفت گیلان نیز در سیل اخیر به همان سرنوشت استان‌های شمالی مبتلا می‌شد.

به گزارش گیلان شهر ، همایش حفظ بیت المال به همت مسئوولان شهرستان لاهیجان، فرمانداری و رئیس دادگستری لاهیجان، ادارات متولی اراضی ملی، منابع طبیعی و آب منطقه ای گیلان باحضور دهیاران، بخشداران و شوراهای شهر و روستا،، بسیج روستایی لاهیجان و مدیران متولی دستگاه‌های قضائی ودادگستری استان گیلان درسالن حزین دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برگزار شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics