• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

لزوم جلوگیری از ویلاسازی‌های غیر مجاز در گیلان

  • کد خبر : 11627
  • 25 خرداد 1398 - 20:07
لزوم جلوگیری از ویلاسازی‌های غیر مجاز در گیلان
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم جلوگیری از ویلاسازی‌های میلیاردی در گیلان گفت: برخی با هزینه میلیاردی از بیت‌المال برای اشخاص خاصی ویلاهای آن‌چنانی در حاشیه دریای خزر می‌سازند که به‌زودی به این مقوله رسیدگی می‌کنم.

به گزارش گیلان شهر :جبار کوچکی نژاد با اشاره به انجام تحقیق و تفحص در خصوص ویلا سازی‌های میلیاردی در حاشیه دریای خزر اظهار کرد: برخی با هزینه میلیاردی از بیت‌المال برای اشخاص خاصی ویلاهای آن‌چنانی در حاشیه دریای خزر می‌سازند که به‌زودی به این مقوله رسیدگی می‌کنم همچنین شرکت‌های خصولتی نیز منشأ فساد است و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه گیلان می‌تواند یک مرکز بزرگ تولید علم در کشور باشد، افزود: در آینده هر استانی که تولید علم داشته باشد ثروتمند است، بسیاری از مراکز تحقیقات علمی کشور را باید در استان داشته باشیم و به‌زودی یک پژوهشکده هسته‌ای کشاورزی در گیلان خواهیم داشت که موافقت اولیه آن انجام‌شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از تأسیس یک پارک علم و فناوری  توسط جهاد دانشگاهی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: مرکز پژوهش تاس ماهیان، مرکز تحقیقات برنج در گیلان و برخی دیگر از مؤسسات گیلان مستقل کشوری شدند و ردیف بودجه گرفتند و در نظر داریم مؤسسات علمی و تحقیقاتی دیگری نیز در گیلان داشته باشیم تا در اشتغال فارغ‌التحصیلان گیلانی مؤثر باشد.

کوچکی نژاد با اشاره به تقویت برق گیلان گفت: بیش ۱۵ میلیارد تومان برای حوزه تقویت برق گیلان کمک گرفتیم و نزدیک به ۱۰۰ ترانس برای روستاها و شهرهای گیلان مجوز گرفتیم.

وی با اشاره به تصویب پروژه حمل‌ونقل ریلی برای کاهش ترافیک شهری رشت تصریح کرد: متأسفانه ضعف مدیریتی موجب شد این طرح تاکنون اجرا نشود و هفته آینده وزیر کشور باید به سؤال من در این رابطه جواب دهد، کل مجموعه مدیریتی استان گیلان نیز از استاندار گرفته تا شورای شهر مسؤول پیگیری این ماجرا هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت افزود: متأسفانه به دلیل عدم کارکرد درست آبفای رشت مشکل این دو رودخانه هنوز پابرجا است، بنده در بودجه سال ۹۸ ردیفی را باز کردم تا  مطالعات سد عزیزکیان را انجام دهیم تا زمانی که فاضلاب شهر جمع شد به این دو رودخانه آب‌رسانی شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه برخی از مناطق گیلان استعداد شهرستان شدن دارند، گفت: باید دولت این مناطق را شهرستان اعلام کند، انتظار داریم که تا پایان سال ۹۸ خمام و سنگر را به شهرستان تغییر دهد چراکه شهر مرزی بوده و جمعیت بالای دارد.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11627

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics