• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بسیاری از مسائل کشور به تحریم ها ارتباط ندارد

  • کد خبر : 11594
  • 24 خرداد 1398 - 21:40
بسیاری از مسائل کشور به تحریم ها ارتباط ندارد
مشهد- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تحریم مشکلاتی را ایجاد کرده اما بسیاری از مسائل به تحریم ها ارتباط ندارد.

به گزارش گیلان شهر ،محمدباقر نوبخت بعدازظهر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تحریم مشکلاتی را در بخش های مختلف به وجود آورده است اما بسیاری از مسائل به تحریم ها ارتباط ندارد و با برنامه ریزی دقیق می توان توسعه و پیشرفت کشور را رقم زد.

وی افزود: برای اینکه مردم در رفاه باشند باید بتوانیم اولویت بندی کنیم زیرا در شرایطی هستیم که بعد از دو سال مذاکره برای رفع برخی نگرانی ها، آمریکایی ها با تمام توان جنگ اقتصادی را با ما آغاز کرده اند.

نوبخت تاکید کرد: امسال علاوه بر بودجه ای که در مجلس به تصویب رسید بودجه دیگری را نیز آماده کرده ایم که در آن منابع دیگری به جای منابع نفتی جایگزین شده اند.

وی افزود: برای ایجاد شغل در کشور تسهیلات خوبی برای هر استان در در قالب برنامه جامع اشتغال زایی کشور، پیش بینی شده است تا زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبلغ یک میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید برداشت شده است.

نوبخت گفت: تفاهم نامه های مربوط به ایجاد ۹۸۳ هزار و ۹۳۰ فرصت شغلی در کشور به صورت جداگانه با هر یک از وزیران دولت به امضا رسیده و به عنوان پیش پرداخت ۲۰ درصد از مبالغ پیش بینی شده در تفاهم نامه ها، تخصیص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سهم خراسان رضوی از تسهیلات و یارانه اشتغال زایی در سال جاری ۲,۸۳۹ میلیارد تومان است که از این مبلغ، ۱۰۱ میلیارد تومان یارانه و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوضبوده و انتظار می رود با این مبالغ ۴۶ هزار و ۵۳۱ فرصت شغلی در این استان ایجاد شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به سفرهای خود به استان های مختلف اظهارکرد: من به صورت هدفمند به استان ها سفر می کنم تا مدیران استانی و محلی را با سهم شان از تسهیلات پیش بینی شده آشنا کنم و زمینه مطالبه گری از وزارتخانه ها فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت به واگذاری پروژه ها به بخش خصوص گفت: ما از یک طرف می خواهیم ۸۰ هزار پروژه را واگذار کنیم و از طرفی پروژه های جدید تصویب می شود که درست نیست.

نوبخت بیان کرد: باید بگویم ما برای بسیاری از طرح هایی که در جلسات کمیته برنامه‌ریزی و حتی در مجلس و دولت تصویب می‌شود، امکان‌سنجی اقتصادی انجام نداده و برخی را به خاطر پاسخ‌های اجتماعی انجام می‌دهیم.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11594

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics