• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
7

آقای رییس شورای رشت پاسخگو باشید؛جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری رشت و افزایش نیرو به چه قیمتی؟

  • کد خبر : 11439
  • 21 خرداد 1398 - 17:34
آقای رییس شورای رشت پاسخگو باشید؛جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری رشت و افزایش نیرو به چه قیمتی؟
یاداشت

گیلان شهر، امروزه اشتغال یکی از دغدغه‌های بزرگ جوانان و خانواده‌های آنان محسوب می‌شود، تمامی جوانان چه تحصیل کرده و چه جوانانی که کارهای فنی انجام می‌دهند، می‌دانند که برای تشکیل خانواده، تأمین نیازهای زندگی خود و افراد تحت تکلفشان نیازمند داشتن یک شغل خوب با درآمد مکفی هستند.

تعطیلی کارخانجات و متعاقب آن بی‌توجهی به ایجاد و گسترش زیر ساخت‌های مناسب در حوزه اشتغال موجب شده تا نارضایتی‌های فراوانی در این باره مطرح شود.

اما در این میان گویا برخی تافته جدا بافته بوده و بدون شرکت در آزمون‌های استخدامی و عدم داشتن مدارک تحصیلی مرتبط به ناگاه پشت میزنشین شده و صاحب خدم و حشم می‌شوند.

شهرداری رشت یکی از نهادهایی است که پشت میزنشین‌هایش روز به روز در حال افزایش است! این روزها در شهرداری رشت هر از چند گاهی چهره‌های جدیدی مشاهده می‌شوند که به ناگاه صاحب میز و مسؤولیت شده اند.

چهره‌هایی که در ابتدا به عنوان سیاهی لشکر به همراه برخی از افراد در انظار عمومی حاضر شده و پس از آن به عنوان نگهبان، آبدارچی، راننده و دیگر مشاغل به صورت شرکتی جذب این مجموعه و در نهایت در یک جهش غیرقابل تصور پشت میزنشین می‌شوند.

پرسنل شهرداری رشت در شرایطی روز به روز در حال افزایش هستند که در حال حاضر این مجموعه بالغ بر چهار هزار نفر نیرو به صورت رسمی، قرار دادی و شرکتی در اختیار دارد.متاسفانه در حال حاضر جذب نیرو به صورت سفارشی در مجموعه شهرداری رشت در حال انجام است.

یکی از اعضای عضو شورای رشت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های مطرح استان گفت: کمک مالی و اشتغال بیشترین علت مراجعات مردمی به اعضای شورای رشت است، هرگونه جذب نیرو در شهرداری رشت باید بر اساس قانون انجام شود و با توجه به اینکه تعدادی از پرسنل شهرداری رشت در آستانه بازنشستگی هستند انتظار می‌رود با پرداخت حق چهار درصدی بیمه و سنوات بازنشستگی آنان، این افراد پس از سال‌ها تلاش با عزت و شایستگی، تعیین تکلیف شده و نیروهای جوان پس از طی فرآیند قانونی جایگزین آنان شوند.

این عضو شورا در ادامه گفتگوی خود افزود: فعالیت بالغ بر دو هزار نیروی حجمی در مجموعه شهرداری رشت، با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و برخورداری شهرداری‌ها از جایگاه ویژه، قدری سوال برانگیز است که البته امید می رود تمامی همکاران شورایی و مدیران شهرداری رشت با حساسیت بیشتری به چنین اقداماتی توجه داشته و از رأی مردم پاسداری کنند و نسبت به تحمیل هر گونه فشار به منظور ورود غیرقانونی نیرو به شهرداری رشت واکنش نشان دهند.

این عضو شورا نشین همچنین گفت: موضوع جذب تعدادی نیرو در قالب راننده پایه یک و نگهبان مطرح شد این موضوع در صحن شورا طرح و اعضای شورا به اتفاق درباره آن تصمیم‌گیری کردند اما در حال حاضر این فرآیند به طور دیگری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه، جذب نیرو در شهرداری باید بر اساس قانون و به طور یکسان برای همه جوانان این شهر فراهم شود تصریح کرد: فرآیند اشتغال باید بر اساس ضوابط قانونی انجام شود و برخی در این مجموعه به دنبال سهم خواهی‌های شخصی نباشند.

کمبود نیروی تخصصی در شهرداری رشت

عضو دیگرشورای رشت نیز گفت: متأسفانه بسیاری از نیروهای جذب شده در شهرداری رشت جنبه شخصی داشته و در مجموع با وجود فربه بودن مجموعه شهرداری، این نهاد همچنان از فقدان نیروی تخصصی رنج برده و علت بروز این وضعیت، سوءرفتاری است که توسط اعضای شورا و حتی نمایندگان مجلس و بسیاری از مجموعه‌های دیگر رقم خورده است.

این عضو نیز ادامه داد: جذب نیرو در شهرداری رشت باید به صورت قانونی انجام شود، امیدوارم در آینده تقسیم‌بندی و به‌کارگیری نیروها بر اساس شایسته سالاری و با دقت بیشتری در شهرداری رشت انجام شود.

افزایش نیرو به چه قیمتی؟

جذب غیر قانونی نیرو، تهاترهای عجیب و غریب به همراه مشکلات عدیده دیگر شهر از جمله مباحثی است که نشان دهنده عدم نظارت درست بر مجموعه شهرداری رشت بوده و وضعیت نابسامان موجود بیش از هر زمانی نگاه‌ها را به سوی رییس شورای پنجم رشت که حدود یک‌سال است در انتخاب شهردار عاجز مانده‌ جلب می‌کند.البته الحمدالله امروز حکم شهردار آمد.

به راستی در شرایطی که شهرداری رشت توان پرداخت حقوق و‌ مزایای پرسنل فعلی خود را ندارند بر اساس کدامین منطق و دلیل باز هم شاهد افزایش نیرو در آن هستیم. چرا رییس شورای رشت تا کنون ۱۰۰ نفر را به صورت مشاور جذب کرده است؟ بدون اینکه جایگاهی در شهرداری داشته باشند با یک برگ حکم مشاور در شهرداری  با حقوق بالا مدیر و وی آی پی هستند.  چرا کسی نیست جلوی این اقدامات را بگیرد؟ چرا بازرسی و حراست در شهرداری لیست نورچشمی ها را که توسط هر عضو و نماینده جذب شدند اعلام نمی کنند.
در شرایطی که بدنه فربه شهرداری رشت زبانزد خاص و عام است جذب غیر قانونی نیرو در شهرداری که برخی از اعضای شورای شهر به خصوص رئیس شورا نیز به انجام آن اشاره داشتند با پایبندی به کدام تعهد و سوگند در حال انجام است؟

آیا این سهم خواهی‌ها و اشتغال در مجموعه شهرداری رشت برای تمامی جوانان جویای کار این شهر فراهم است یافقط نور چشمی‌هایی که در ستاد انتخاباتی برخی از اعضای شورا که نتوانستند به مجلس ورود کنند از این مزیت برخوردار می‌شوند.
مسلم است که باید تلاش شود تا جوانان رشتی دور از هیاهوی سیاسی در هر جایی که نیاز به نیرو است با شرکت در آزمون‌های استخدامی جذب شوند نه با سفارش اعضای شورا برای جذب مشاور و بعد با شکایت در اداره کار  استخدام شهرداری رشت شوند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics