• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
با ورود مدعی العموم؛

دستور توقف احیای تالاب انزلی با طرح «بایوجمی» صادر شد

  • کد خبر : 11365
  • 20 خرداد 1398 - 11:50
دستور توقف احیای تالاب انزلی با طرح «بایوجمی» صادر شد
انزلی- احیای طرح تالاب انزلی با استفاده از فناوری نانو ذرات تیتانیوم معروف به «بایوجمی» با ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انزلی متوقف شد.

به گزارش گیلان شهر :ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انزلی با صدور دستور و ابلاغ آن به اداره کل محیط زیست استان گیلان متوقف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب انزلی در این باره امروز در جمع خبرنگاران در انزلی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از استفاده از طرح بایوجمی برای احیای تالاب انزلی دستور توقف این طرح داده شده است.

سیدرحمان سیدزاده در ادامه با اشاره به اینکه براساس دستور العمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه اقداماتی که سبب تخریب محیط زیست می شود مستلزم ورود دادستان به عنوان مدعی العموم و برخورد قانونی است، افزود: در همین راستا و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با نامه‌ای به اداره کل محیط زیست استان گیلان دستور توقف اجرای این طرح ابلاغ شده است.

وی به نظرات کارشناسان، اساتید دانشگاه در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح در تالاب ممکن است با توجه به وجود گونه‌های مختلف جانوری، گیاهی و وضعیت پیچیده، دینامیک و شکننده تالاب انزلی، ضررهای جبران ناپذیری بر انسان‌ها، محیط زیست، زیست‌مندان و سایر موجودات زنده داشته باشد. لذا با توجه به اینکه یکی از وظایف دادستان حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم است مقرر شد همزمان با ابلاغ دستور توقف اجرای این طرح، از ریختن هر گونه ماده شیمیایی به ویژه نانو ذره دی اکسید تیتانیوم یا هر اقدام دیگر به طور کامل توسط مجریان طرح یا هر شخص حقوقی یا حقیقی دیگر تا زمان اثبات بی‌ضرر بودن آن برای تمام مولفه‌های شبکه غذایی تالاب اعم از پلانکتون، موجودات کفزی، ماهیان و نهایتاً انسان‌ها خودداری شود.

دادستان انزلی در ادامه تأکید کرد: ادامه اجرای این طرح پیش از اثبات بی ضرر بودن، به منزله تهدید علیه محیط زیست و آلودگی آن محسوب خواهد شد، که ضرورت اقدام قانونی علیه افراد حقیقی و حقوقی را اجتناب ناپذیر می‌کند.

کد خبر ۴
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics