• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
پیام حامد عبدالهی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی ۱۰ ژوئن مصادف بیستم خرداد

استعدادها و خلاقیت شگفت انگیز هنرمندان صنایع دستی گیلان زمین شایسته تمجید و ستایش فراوان است.

  • کد خبر : 11322
  • 19 خرداد 1398 - 20:20
استعدادها و خلاقیت شگفت انگیز هنرمندان صنایع دستی گیلان زمین شایسته تمجید و ستایش فراوان است.
پیام رییس شورای اسلامی استان گیلان مناسبت روز جهانی صنایع دستی ۱۰ ژوئن مصادف بیستم خرداد

بیستم خرداد مصادف با ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی است. در دنیای خشن امروز که نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و ماشینی است. صنایع دستی تبلور درونمایه و حاصل آفرینشگری دستان سحرانگیز هنرمندانی است که عشق و زیبایی را روایت می کنند.

شورای جهانی صنایع دستی محوریت اصلی سالجاری را به فلز و صنایع دستی فلزی اختصاص داده است. یعنی می توان سالجاری را از دیدگاه شورای جهانی صنایع دستی، سال صنایع دستی فلزی نامید.همنشینی شعار سال رونق تولید و شعار شورای جهانی صنایع دستی در کنار یکدیگر موجب می گردد رونق تولید و توسعه اشتغال از دیدگاه صنایع دستی فلزی اهمیتی درخور یافته و موجبات برنامه ریزی های نوبتی را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فراهم آورد. به خصوص که برخی رشته های صنایع دستی فلزی نظیر قلمزنی و زیورآلات سنتی موقعیتی مطلوب داشته و هواداران و خریداران فراوانی را به سوی خود جلب می کنند.
استعدادها و خلاقیت شگفت انگیز هنرمندان صنایع دستی گیلان زمین که با آفرینشگری و خلق آثار بی بدیل با طرح ها و نقوش متفاوت و متمایز خود، شکوه فرهنگ این کهن دیار را در معرض دید جهانیان قرار می دهند، شایسته تمجید و ستایش فراوان است.
دریافت نشان های مرغوبیت کالا و مهر اصالت صنایع دستی و نشان جغرافیایی از سوی هنرمندان عزیز گیلانی گامی ارزشمند برای معرفی و عرضه صنایع دستی فاخر و اصیل گیلان با فرهنگ و تمدن در بازارهای داخلی و خارجی دارد. به ویژه ثبت روستای قاسم آباد از سوی شورای راهبردی انتخاب شهر و روستاهای ملی صنایع دستی به عنوان روستای ملی چادرشب بافی که مقدمات ثبت جهانی آن نیز فراهم شده است و روستای فشتکه خمام به عنوان روستای ملی حصیر در کشور بیانگر ذوق و شوق و درونمایه هنری هنرمندان این دیار و نقش آفرینی بارز آنان در بازارهای ملی و بین المللی دارد.
در سال مزین به رونق تولید این روز را به همه مسئولان به ویژه هنرمندان فرهیخته صنایع دستی و زنجیره ی بازارسازان، بازاریابان و بازار داران صنایع دستی گیلان زمین تبریک و تهنیت می گویم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics