• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6

مرادی ؛از محبوبترین آش رشت تا مجتمع صنعت غذایی

  • کد خبر : 11244
  • 13 خرداد 1398 - 15:36
مرادی ؛از محبوبترین آش رشت تا مجتمع صنعت غذایی
موافقید که آش یکی از محبوبترین غذاهای ایرانیست ؟

گیلان شهر :آش یکی از نمادهای غذای اصیل ایران است ،که به خوراک دورهم نشینی معروف است . ایرانیان آش را به بهانه های مختلف نظیر نذری،پشت پا و…میل می نمایند، ماه رمضان هم که دیگر جای خود را دارد.
آش همچون نگینی در سفره های افطاری می درخشدو به دلیل ارزش غذایی بالا،قوت کاملی برای روزه داران محسوب می گردد.اگر در ماه مبارک رمضان از مقابل رستوران ویا حتی فروشگاههای غیر مرتبط عبور کنید گاهآبا تابلوی فروش آش روبرو می شوید .اما برای آنها که به کیفیت اهمیت می دهند وهمیشه به دنبال بهترینها هستندبدون شک بهترین مکان برای صرف آش ،با تجربه ترین وبا کیفیت ترین آن است.با این حساب اگر خواستید در رشت آش فرد اعلایی بخورید باید به کجا سر بزنید؟
اسم آش در رشت با نام مرادی گره خورده ومحال است سراغ یک آش سرای خوب را در رشت بگیرید ونشانی مرادی رادریافت نکنید. مرادی از محبوترین مراکز فروش آش در شهر رشت وبنیانگذار عرضه آش کیلویی در گیلان است. هرچند که در تمام ایام سال سرشار از مشتری است ،اما در ماه رمضان مشتریهایش چند برابرمی شوند.برای خرید آش در این ماه باید زودتر دست بکار شوید چون اگر دیر بجنبید احتمالآ دست خالی به خانه باز خواهید گشت .حاج مرادی ،موسس وبنیانگذار مجموعه آش قلمکار وخدمات آشپزی مرادی وپسران ،سالهاست بازنشسته آموزش وپرورش است .ایشان ۱۳۴۷ کارش را آغاز کرده وبخاطر عشق وعلاقه اش به آشپزی ،اکنون بیش از نیم قرن است که این حرفه رادر خانواده اش بنیان نهاده است .این مجموعه آشپزی در ادامه با دو شعبه فروش آش در خیابان لاکانی وبلوار انصاری گسترش یافت وسپس با توسعه بیشتر در سال ۱۳۹۳ موفق به راه اندازی آشپزخانه مدرن وصنعتی دیگری با محدوده فعالیت قریب به ۳۰۰۰متر مربع ،خدمات کیترینگ وتشریفات مجالس با تنوع منوی بسیار گسترده ایرانی وفرنگی را به گستره فعالیت مجموعه خود افزوده است .
امروزه این مجموعه تحت شعار ” سالها سالم وتازه ” محبوب چند نسل از گیلانیهای خوش خوراک ومشکل پسند است .

گفته می شود که ” آش مرادی ” از سال ۱۳۴۷ توسط پدر ارجمند شما (حاج محمد مرادی ) تآسیس شده است .شما چگونه و از چه سالی وارد مجموعه شده اید ؟ممکن است کمی برایمان توضیح دهید؟
●● آش مرادی ،در حقیقت توسط پدر انجام نشده است .در سال ۱۳۴۷ حاج محمد مرادی کیترینگ وخدمات آشپزی را ،راه اندازی کرد .اما آش در سال۱۳۸۲ توسط محمد تقی مرادی شهرستانی بنا نهاده شد.من هم از سال ۱۳۶۵به عنوان فرزند ارشد حاج آقا مرادی ودست پرورده ایشان از ۱۲ سالگی کارم را آغاز کردم ودر سن ۱۶ سالگی اولین پذیرایی ویژه خود را در سلف سرویس یکی از تالارهای بزرگ شهر رشت انجام دادم. ما در آن سرویس شام ۱۵۰۰ نفر مهمان داشتیم ،که همه میهمانان همزمان شام میل کردند.پدرم در سال ۱۳۷۶به کمک خواهرم “مریم مرادی شهرستانی “ودامادم احمدی عوض پور زمینی را برای بنای آشپزخانه خریداری کردند وسال ۱۳۸۰نیز دفتر کاری رادر خیابان شهید انصاری -خیابان مستشاری -به مجموعه کاری خود افزودند.بنده در سال ۱۳۸۲-فقط یک ماه رمضان -دفتر کار پدر را برای فروش آش قلمکار انتخاب کردم که به تعبیری اولین سال فروش آش قلمکار واستارت کار “آش مرادی “در همان ماه رمضان ودر خیابان مستشاری زده شد.این فروش تا ماه رمضان ۱۳۸۸،به مدت ۷ سال و فقط در ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کرد. تا آن زمان ،ما آش را به صورت پرسی ،کاسه ای یا ملاقه ای عرضه می کردیم.اما پاییزسال ۱۳۸۸ در محله “صندوق عدالت “رشت واقع در خیابان لاکانی اولین فروشگاه خودمان را با نام “آش قلمکارمرادی “به صورت فروش هر روزه از ۴عصر تا ۹شب افتتاح کردیم.این فروشگاه با حضور برادرم “مجید مرادی شهرستانی “دامادم احمدی عوض پور و خودم شروع به کار کرد .

هیچوقت فکر کردید که شغل پدر را ادامه ندهید وکسب وکار دیگری راه بیندازید؟
●● من همیشه عاشق خلق غذا توسط مواد اولیه بدون روح وکالبد بودم وهستم.چون با این کار می توانستم به این حبوبات ،مرغ ،گوشت و دیگر مواد اولیه جان تازه ای ببخشم وآن را به یک یا چند محصول با ویژگی های منحصر به فرد “مرادی” تبدیل کنم.بنابراین وقتی این چنین شیفته یک کار ودارای خلاقیت در آن باشید قطعآ آن کار بخشی از وجود شما می شودولذت ایده پردازی و خلاقیت شما رابه آن کار وابسته می کند.لذا ،من هم به این امر که شغل دیگری را برگزینم وکسب وکار دیگری راه بیندازم فکر نکردم.
بعد از ورود شما به مجموعه چه تغییراتی پدید آمد؟چرا در این کار ماندگار شدید؟
●● بعد از گذشت چندین سال همراهی با پدر ،به دلیل اختلاف سلیقه های بروز یافته در کار،که البته ناشی از اختلاف بین دو نسل است ،بین من وپدرم تفاوت سلیقه های حرفه ای متعددی پیش آمد که نهایتآ مصلحت این بود که ازایشان جدا شوم وبه طور مستقل کارم را ادامه دهم.این جدایی باعث خداحافظی ام از رشت شد ومن به اتفاق همسر گرانقدرم “خانم معصومه تقی زاده چابک “و دخترم مهشید ،به تهران رفتیم.حدود یازده ماه در تهران مشغول کار شدم وتجربه های بسیاری از کاردر تهران اندوختم وسپس به رشت بازگشتم.یکی از آن ها تغییر در چگونگی عرضه آش از حالت سنتی به کیلویی بود.در روش سنتی،ما آش را ملاقه ای،پرسی یا کاسه ای عرضه می کردیم.اما پس ازآن برای اولین بار در رشت “آش مرادی”را به صورت کیلویی به فروش رساندیم .خلاصه ،با پشت سر گذاشتن مشکلات و فراز وفرودهای بسیار زیاد توانستیم رضایت روز افزون مشتریان را جلب کنیم وموفق به عرضه محصول بهتری شویم.آن چنان که در حال حاضر،به لطف خدا و خلاقیت ،کیفیت ومشتری مداری به یک برند مطمئن تبدیل شده ایم واز این موضوع که مورد اعتماد مردم وشهروندان هستیم احساس افتخار می کنیم .این امر خود به خود باعث شد که در این کار ماندگار شویم والحمدالله راضی هستیم.
چرا آش مرادی ،هیچوقت منوی غذایی اش را گسترش نداد وبه جای عرضه هلیم ،شله زرد یاسایر آش ها ،فقط به تولید آش قلمکار بسنده کرد؟
●● ورود محصولات دیگر موجبات ناهماهنگی در تولید آش را برای مجموعه فراهم می آورد وبه همین دلیل تمرکز تولید را به آش قلمکار دادیم وبا تخصصی کردن ،قطعآ کیفیت بالاتر خواهد رفت .
ارائه خدمات کیترینگ وتشریفات مجالس چطور به مجموعه آش مرادی افزوده شد؟
●● اتفاقآ تقدم وتآخر این دو برعکس است .خدمات کیترینگ وتشریفات مجالس از سال ۱۳۴۷ توسط پدر آغاز ورهبری می شد. پس از آن ،از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۸ آش قلمکار مرادی در یک ماه از سال -آن هم ماه رمضان -عرضه شد واز پاییز سال ۱۳۸۸ بود که ما عرضه هرروزه (فقط عصرها از ساعت ۴تا ۹ شب )را آغاز کردیم ؛آن هم از طریق شعبه صندوق عدالت واقع در خیابان لاکانی رشت .
از چه سالی وچگونه به فکر تآسیس مجتمع صنعت غذایی مرادی افتادید؟
●● از زمستان ۱۳۹۵ ودر پی تغییرات چشمگیری که در نحوه تولید و ارائه خدمت به مشتریان پدید آمد به فکر توسعه نام و برند آش قلمکار مرادی افتادیم و آن را به گروه صنایع غذایی مرادی وسپس گروه صنعتی غذایی مرادی تبدیل کردیم ودر نهایت با نام “صنعت غذایی مرادی ” به ثبت رسید .
در این مجتمع ،شما دقیقا چه کاری انجام می دهید؟لطفا کمی از ویژگی های و کاربری آن برایمان صحبت کنید؟
●● مادر این مجتمع همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰شب بدون وقفه و روزهای جمعه از ساعت ۶صبح تا ۱۱ صبح به مشتریان خدمت می دهیم.در این مجتمع بیش از ۸۰ نوع غذای گرم ،سرد ،با برنج وبدون برنج ،بزرگسال وخرد سال ،برای مجالس میهمانی ها وسمینارها تولید و عرضه می شود.
سالهاست آش مرادی در ذهن ساکنین رشت تصویر ماندگار واصیلی یافته که نسل به نسل منتقل شده است ،نگران نیستید که برند مرادی ومعرفی آن با عنوان صنعت غذایی، این تصویررا خدشه دار کند؟
●● این نام آشنایی و اعتماد به برند مرادی مبتنی بر کیفیت بود وهست .بنابراین وقتی ما محصولات و تولیدات خود را توسعه دادیم ،قطعآبه الویت خود -که کیفیت است -وفادار مانده ایم .لذا عرضه تولیداتمان در خارج استان وحتی خارج از ایران ،برمبنای وفاداری به همان کیفیت اصیل برند مرادی است به همین دلیل نه تنها به مجتمع ضربه نمی زند بلکه باعث رشد وتعالی مجموعه خواهد شد.
آیا وضعیت اقتصادی اخیر،بر کیفیت تولید وتوزیع شما تاثیر گذار بوده است ؟
●● خیر با تدابیر و خلاقیت های که پیش گرفته ایم باهمان قدرت و کیفیت سابق مشغول کار وارائه خدمت به شهروندان هستیم .
چشم انداز شما برای ۵ سال آینده چیست ؟۵ سال دیگر ،صنعت غذایی مرادی در چه جایگاهی ایستاده و چه خدمات و تولیداتی دارد؟
●● تولید محصولات غذایی ارگانیک وکسب گواهی نامه های معتبر جهانی است که با پشت کار و خلاقیتی که در کل مجموعه داریم ،هدفی در دسترس به شمار می آید.

فکر می کنید صنعت غذایی مرادی هم می تواند به اندازه آش مرادی ، به محبوبیت عمومی دست پیدا کند؟
●● قطعآ. به این دلیل می گویم قطعآ که خاستگاه این محبوبیت و اعتماد عمومی کیفیت و صداقت در ارائه خدمت بوده است . این مجموعه ،همچنان و در هر شرایطی به آن شیوه حسنه وفادار و پایبند است و خواهد بود. بنایراین دلیلی نداریم که به جز گسترش و افزایش محبوبیت به چیز دیگری فکر کنیم .


لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11244

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics