• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
ولی جهانی 

سرنوشت موزه‌های گیلان چه می‌شود؟

  • کد خبر : 11016
  • 06 خرداد 1398 - 21:35
سرنوشت موزه‌های گیلان چه می‌شود؟
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه موزه‌های گیلان گفت: در صورت تحقق بودجه مذکور می‌توانیم موزه‌های بلدیه، پست، هنرهای معاصر و مردم شناسی را در رشت افتتاح کنیم.

به گزارش گیلان شهر ولی جهانی  با بیان اینکه در استان گیلان ۱۵ موزه فعال وجود دارد اظهار کرد، از بین این ۱۵ موزه سه موزه در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد، دو موزه در حال افتتاح و ۱۹ موزه نیز در دست اقدام داریم.

وی درباره افتتاح موزه‌ای که قرار بود در میدان شهدای ذهاب رشت افتتاح شود، گفت: از سال گذشته قرار بود ساختمان شهرداری رشت به‌عنوان موزه بلدیه، ساختمان پست به‌عنوان موزه پست و ساختمان ممیزی به‌عنوان موزه هنرهای معاصر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با حضور رئیس میراث فرهنگی کشور در سفر به استان گیلان در سال گذشته تصریح کرد: متأسفانه شهردار وقت رشت این تفاهم‌نامه را امضا نکرد تا بتوانیم این ساختمان‌های بلاتکلیف در میدان شهرداری را به موزه تبدیل کنیم.

جهانی با بیان اینکه میراث فرهنگی آمادگی لازم برای بهره‌برداری از این ساختمان‌ها به‌عنوان موزه را دارد، افزود: اجازه تغییر کاربری این اماکن تاریخی را به‌منظور بهره‌برداری به‌عنوان موزه از سازمان میراث فرهنگی کشور گرفته‌ایم.

 وی با اشاره به تغییر کاربری هتل ایران که قرار بود به موزه مردم شناسی تبدیل شود، گفت: برای اجرای فاز موزه در این هتل به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز داریم که در صورت اختصاص این بودجه می‌توانیم موزه مردم‌شناسی را در این مکان افتتاح کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با بیان اینکه بیش از یک دهه از زمانی که قرار بوده موزه مردم‌شناسی در گیلان افتتاح شود می‌گذرد، تصریح کرد: بخش اعظمی از هتل که قرار بود به موزه تغییر کاربری داده شود توسط میراث فرهنگی دنبال شده و در صورت اختصاص اعتبار موردنظر می‌توانیم از موزه مردم‌شناسی گیلان رونمایی کنیم.

جهانی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه موزه‌های گیلان در سفر رئیس‌جمهور به گیلان خبر داد و گفت: ۶ میلیارد تومان از این بودجه به موزه‌های شهرستان رشت، دو میلیارد تومان به سایت موزه مارلیک و دو میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز موزه لاهیجان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد موزه در خانه‌های تاریخی گیلان نظیر خانه میرزا و دیگر اماکن تاریخی بیان کرد: متأسفانه برخی از این اماکن تاریخی مالک خصوصی یا دولتی دارند که انتظار داریم برای ایجاد سایت موزه در این اماکن با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics