• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
6
میرشمس مومنی‌زاده

نظارت بر سواحل گیلان از ۱۱ خرداد آغاز می‌شود

  • کد خبر : 10936
  • 04 خرداد 1398 - 20:44
نظارت بر سواحل گیلان از ۱۱ خرداد آغاز می‌شود
فرماندار شهرستان رشت گفت: اعضای ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از ۱۱ خرداد تا ۵ مهرماه امسال وظیفه ارائه خدمات و رسیدگی به اوضاع سواحل را بر عهده دارند.

به گزارش گیلان شهر ، میرشمس مومنی‌زاده عصر امروز در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان رشت اظهار داشت: از آنجایی که استان گیلان گردش پذیر است و با توجه به تجربه سنوات گذشته باید آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مسافران را در تعطیلات پیش رو داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت گفت: ارائه خدمات امنیتی، انتظامی و ترافیکی برای کاهش تلفات انسانی، ارائه خدمات رفاهی برای گردشگرانی که به سواحل می‌آیند و همچنین ارائه خدمات فرهنگی هنری و ورزشی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی بایستی در دستور کار مسئولان شهرستان رشت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به علت مساعد بودن شرایط آب و هوایی استفاده از دریا را تنها مختص به ایام تابستان نکرده است تصریح کرد: بعد از ایام نوروز مسافران زیادی برای گردشگری و استفاده از نوار ساحلی به استان گیلان مسافرت می‌کنند و از همین رو باید آمادگی لازم جهت ارائه خدمات مطلوب به آنان را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اجرای درست طرح‌های سالم‌سازی در سواحل استان گیلان خاطرنشان کرد: نقاط حادثه‌خیز در سواحل گیلان را تحت پوشش خدمات امنیتی و انتظامی قرار دهیم تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنیم که مردم و مسافران دچار مشکل نشوند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه هیچ توجیهی برای حوادث و تلفات انسانی در سواحل قابل قبول نیست گفت: مساعد بودن هوا باعث می‌شود که حجم زیادی از مسافران وارد نوار ساحلی استان گیلان شوند و اگر کسی به هر دلیلی غرق شود دیگر هیچ توجیهی در این رابطه قابل قبول نیست لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه ماموریت ستاد ساماندهی سواحل از ۱۱ خرداد آغاز می‌شود افزود: همه اعضای ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از ۱۱ خرداد تا ۵ مهر ماه امسال وظیفه ارائه خدمات و رسیدگی به اوضاع سواحل را بر عهده دارند.

وی خواستار تشکیل جلسات مربوط به کمیته‌های ساماندهی سواحل شد و تصریح کرد: عوامل انتظامی، امدادی و ناجیان غریق در نقاط حادثه‌خیز و نوار ساحلی استان گیلان در آمادگی کامل باشند تا خدمات لازم برای رفاه حال بیشتر مسافران را ارائه دهند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه آماده نبودن طرح‌های شنا در سواحل استان گیلان در موعد مقرر باعث به وجود آمدن مشکلات مختلف در سنوات گذشته شده است تاکید کرد: مسئولان بایستی از تجربه‌های سال قبل استفاده کنند و آمادگی لازم برای ارائه خدمات در موعد مقرر به مسافران را داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت از مسئولان خواست نقاط خطرناک برای مردم در دریاها مسدود سازی شود و افزود: منطقه آزاد انزلی بایستی در رابطه با ارائه خدمات و جلوگیری از اتفاقات مختلف مثل افزایش آمار غرق شدگان و یا ناهنجاری‌های فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و ایام ارتحال امام خمینی(ره) و روز ۱۵ خرداد را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بایستی ضمن ارائه خدمات و تأمین امنیت برای مسافران، حرمت ایام پیش رو را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics