• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
7
عباسی مطرح کرد:

میانگین کیفیت آموزشی در ایران پایین‌تر از استاندارد منطقه است

  • کد خبر : 11101
  • 09 خرداد 1398 - 13:56
میانگین کیفیت آموزشی در ایران پایین‌تر از استاندارد منطقه است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است به دلیل نبود برنامه‌ریزی لازم در آموزش و پرورش، ایران در زمینه میانگین کیفیت آموزشی و تربیتی از استاندارد منطقه بسیار پایین‌تر است.

به گزارش گیلانشهر :اسدالله عباسی بااشاره به بازنشستگی دو سوم از معلمان تا سال ۱۴۰۴ گفت: این موضوع را دو سال پیش کمیسیون آموزش مجلس به وزیر آموزش و پرورش گفته و اعلام شده بود نیروهای خود را تربیت کنند تا ناچار به استفاده از خرید خدمات آموزشی یا حق‌التدریس و رویکردهای مشابه نشوند و کیفیت آموزشی و تربیتی پایین نیاید.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما در زمینه میانگین کیفیت آموزشی و تربیتی از سطح استاندارد در منطقه بسیار پایین‌تر است؛ به این دلیل که در بحث تربیت معلم، آموزش معلمان و جذب معلمان در یک دهه گذشته موفق نبوده‌ایم.

گامی مثبت در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی برداشته نشده است

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه این امر دستخوش روزمرگی و سلیقه‌های سیاسی بوده، تاکید کرد: گامی مثبت، مهم و سازنده در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی و جذب معلمان کارآمد در آموزش و پرورش برداشته نشده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: با توجه به اینکه معلمانی زبده، کاربلد، تحصیل‌کرده و متخصص از وزارت آموزش و پرورش خارج می‌شوند، نیروهای جایگزین آنها باید حساب‌شده و بابرنامه تربیت و پذیرش شوند؛ اما آموزش و پرورش در این زمینه با دقت برنامه‌ریزی نکرده است.

دو راهکار حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش

وی دو راهکار برای این امر پیشنهاد و توضیح داد: آموزش و پرورش با استفاده از دو راه می‌تواند مشکل را برطرف کند؛ یکی استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دیگری جذب معلمان از طریق آزمون زیرا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بسیاری در رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش وجود دارند که می‌توان افراد کارآمدتر و باهوش‌تر آنها را جذب و استخدام کرد.

عباسی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش از این طریق قابل حل است، ادامه داد: آموزش و پرورش باید نیروهای باانگیزه را جذب کند؛ نه پذیرش‌های باری به هر جهت و افرادی را وارد آموزش و پرورش کند که کیفیت آموزشی و تربیتی پایین بیاید.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بارها بر این موضوع تأکید کرده و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی به فکر باشند تا آموزش و پرورش از چالش‌های پیش‌رو نجات پیدا کند./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11101

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics