• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
6
در دیدار استاندار گیلان با سفیر روسیه عنوان شد:

دکتر سالاری: پیشگامی استان گیلان در توسعه روابط ایران و روسیه، در راستای اراده سران دو کشور است / لوان جاگاریان: برای ارتباط با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم

  • کد خبر : 10780
  • 31 اردیبهشت 1398 - 22:12
دکتر سالاری: پیشگامی استان گیلان در توسعه روابط ایران و روسیه، در راستای اراده سران دو کشور است / لوان جاگاریان: برای ارتباط با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش 60 درصدی آمار مبادلات تجاری دو کشور تصریح کرد: بخش عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا از لحاظ صادرات و واردات مربوط به کشور روسیه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار که ظهر امروز و به منظور تسلیم رونوشت روانامه سرکنسول جدید روسیه در رشت به استاندار گیلان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان یکی از محورهای توسعه روابط بین دو کشور روسیه و ایران است. لینک (گزارش تصویری )

وی با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور بر گسترش مناسبات و روابط تجاری تأکید دارند، افزود: پیشگامی استان گیلان در توسعه روابط ایران با روسیه، در راستای اراده سران دو کشور است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی آمار مبادلات تجاری دو کشور تصریح کرد: بخش عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا از لحاظ صادرات و واردات مربوط به کشور روسیه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت به آستارا یک پروژه مهم برای هر دو کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: دولت مصمم است راه آهن رشت ظرف کمتر از ۲ سال به راه آهن بندر‌انزلی و بندر‌کاسپین متصل شود.

وی به پیش‌بینی اسکله رو رو در بندرکاسپین اشاره کرد و افزود: مقدمات کار این اسکله فراهم شده و هم زمان با آغاز کار راه‌آهن، در بندرکاسپین اجرا خواهد شد و امکان جدیدی برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور را فراهم می‌کند.

لوان جاگاریان: برای ارتباط با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم

در ادامه این دیدار، سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌گیر و مثبت تجاری دو کشور در سال‌های اخیر اظهار داشت: علی‌رغم وجود شرایط تحریم و تهدید، بازهم قاطعانه موضع خود را تکرار می‌کنیم که به طور کامل از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم و در کنار شما هستیم.

لوان جاگاریان با اشاره به اقدامات آمریکا در موضوع برجام، تاکید کرد: روسیه یک کشور مستقل است و ما برای ارتباط و تعامل با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم و بنابراین با اطمینان از طرف کشور روسیه می‌گویم فعالیت‌های تجاری با ایران را ادامه خواهیم داد.

در پایان این دیدار، آندره گئور گیوویچ وادوف به عنوان سرکنسول جدید فدراسیون روسیه در رشت معرفی شد و رونوشت روانامه  خود را تقدیم استاندار گیلان کرد.






لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics