• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

عدم هماهنگی بین نهادهای اجرایی و نظارتی دلیل افزایش قیمت‌ها است

  • کد خبر : 10388
  • 22 اردیبهشت 1398 - 12:36
عدم هماهنگی بین نهادهای اجرایی و نظارتی دلیل افزایش قیمت‌ها است
رشت- عضو هیئت رئیسه مجلس وجود ناهماهنگی بین نهادهای اجرایی و نظارتی را دلیل افزایش قیمت ها عنوان کرد و گفت: کالاهایی که ربطی به ارز ندارند باید براساس قیمت تمام شده تولید، قیمت گذاری شوند.

به گزارش گیلان شهر اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها اظهار کرد: ناهماهنگی بین نهادهای اجرایی و نظارتی منجر به افزایش بی رویه قیمت کالاها شده است.

وی با بیان اینکه بین عملکرد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین اقتصاد تداخل وجود دارد، تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم در اداره امور مربوط به کالاها، خدمات، تولید، نظارت بر تولید، عرضه و نظارت بر بازار را ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم هماهنگی بین نهادها و سازمان‌های مربوطه سبب سو استفاده عده‌ای و در نهایت نارضایتی مردم از افزایش قیمت‌ها شده است.

عباسی در ادامه به راهکارهای مقابله با افزایش قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: کالاهای داخلی که ارتباطی به ارز ندارند باید بر اساس قیمت تمام شده تولید قیمت گذاری شوند و کالاهایی که مواد اولیه آنها نیاز به ارز داشته و از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌شود قیمت گذاری باید متناسب با ارز انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم هر روز با قیمت‌های متفاوتی نسبت به روزهای گذشته مواجه می‌شوند، افزود: عدم قیمت گذاری‌های متناسب سبب سو استفاده افراد سودجو در بازار، فروش کالا، عدم عرضه و احتکار کالا می‌شود.

موازی کاری دستگاه‌های اجرایی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضعف عملکرد دستگاه نظارتی و اجرایی تاکید کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی موازی کاری می‌کنند و حاضر به مسئولیت پذیری نیستند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها سبب نگرانی و نارضایتی مردم شده است، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی از تمام اهرم‌های نظارتی خود برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یاد آور شد: در هفته جاری جلسه‌ای برای تثبیت قیمت کالاها بر اساس هزینه تمام شده آنها در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر ۴۶۱۴۵۶۷
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics