• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
3

پرداخت بهای برگ سبز کشاورزان چای‌کار آغاز شد

  • کد خبر : 10249
  • 18 اردیبهشت 1398 - 12:35
پرداخت بهای برگ سبز کشاورزان چای‌کار آغاز شد
مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال کشور گفت: اولین پرداخت از قدرالسهم کارخانه‌های چای‌سازی به سازمان چای، زودتر از موعد مقرر انجام شد و این سازمان نیز مبالغ را به حساب چایکاران واریز کرد.

گیلان شهر محمد صادق‌ حسنی افزود: کارخانه های طرف قرارداد با سازمان چای، ۶۰ میلیارد ریال قدرالسهم بهای برگ سبز مربوط به نیمه اول اردیبهشت‌ماه را به سازمان چای پرداخت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از باغ های چای و تحویل برگ سبز چای‌کاران از پنجم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد و صاحبان کارخانه ها تا ۲۰ خردادماه فرصت دارند که قدرالسهم خود را به سازمان چای پرداخت کنند و امسال این پرداخت زودتر از سال های گذشته انجام شده است.
صادق حسنی این خبر را مژده خوبی برای چای‌کاران دانست و تاکید کرد: انتظار چای‌کاران و صاحبان کارخانه‌های چای‌سازی از مسئولان این است که با توجه به ماه مبارک رمضان و آغاز برداشت برگ سبز چای، قدرالسهم دولت به چای‌کاران هم پرداخت شود تا کشاورزان با دلگرمی بیشتری به کار تولید بپردازند.
وی ادامه داد: از ۱۰۰ درصد پرداخت بهای برگ سبز به چای‌کاران، ۵۴ درصد آن قدرالسهم کارخانه های چای‌سازی است و بقیه قدرالسهم دولت بابت بهای برگ سبز است که باید پرداخت شود.
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای یادآور شد: پرداخت به‌موقع دولت موجب می شود که تسویه حساب زودتر انجام گیرد و چای داخلی هم به‌خوبی به فروش رود و مشکلات بخش چای نیز کاهش یابد.
استان های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان واقع است. 
هر سال بیش از ۱۵۰ کارخانه برای خرید تضمینی برگ سبز، با سازمان چای به عنوان نماینده دولت قرارداد می بندند؛ برای فصل زراعی جاری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳۲ هزار و ۷۵۰ ریال و برگ سبز درجه دو، ۱۸ هزار و ۴۹۲ ریال تعیین شده که نسبت به سال قبل، به ترتیب ۲۰ و ۲۱ درصد افزایش داشته اند.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود. 
لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) قرار دارد و این شهرستان به عنوان پایتخت چای ایران مشهور است. 

انتهای پیام /* 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10249

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics