• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5

قیمت زولبیا و بامیه در رشت مشخص شد

  • کد خبر : 10178
  • 16 اردیبهشت 1398 - 17:49
قیمت زولبیا و بامیه در رشت مشخص شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت:‌ تولید و توزیع شیرینی زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان توسط واحدهای فاقد مجوز در استان گیلان ممنوع است.

به گزارش  گیلان شهر  فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کمیسیون نظارت ویژه ماه مبارک رمضان استان گیلان اظهار داشت:‌ تولید و توزیع شیرینی زولبیا و بامیه توسط واحدهای بدون مجوز در استان گیلان ممنوع است و در صورت مشاهده از ادامه فعالیت این مراکز جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش سرانه اقلامی نظیر گندم و آرد استان در ایام ماه مبارک رمضان سخن گفت و عنوان کرد:‌ با توجه به جمعیت شناوری که در گیلان وجود دارد سعی می‌کنیم نیازمندی‌های استان در برخی از کالاهای پرمصرف ماه رمضان را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم.

دلق‌پوش نظارت مستمر بر بازار عرضه فروش و توزیع کالاها در استان گیلان را یکی از اولویت‌های سازمان صمت دانست و تصریح کرد: این سازمان در حوزه نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای تولید مواد غذایی که ارتباط مستقیمی با سلامتی مردم و شهروندان دارد با هیچ صنفی تعارف ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولید مواد غذایی در گیلان با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: اداره کل‌ صنعت، معدن و تجارت گیلان با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت استان بر محصولات سلامت محور و عرضه‌کنندگان صنایع غذایی پرمصرف ویژه ماه رمضان نظارت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نرخ هر کیلوگرم شیرینی زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان را برشمرد ابراز داشت:‌ طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده قیمت زولبیا و بامیه از نوع ممتاز ۲۰ هزار تومان، از نوع درجه یک ۱۷ هزار تومان و مابقی درجه دوم ۱۵ هزارتومان اعلام می‌شود.

دلق‌پوش بر لزوم برخورد با واحدهایی که به صورت غیرمجاز به تولید و توزیع شیرینی زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان می‌کنند تأکید کرد و بیان داشت: آن‌ دسته از واحدهایی که بدون مجوز اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه اقدام به تولید این نوع شیرینی کنند حق فروش و عرضه آن را ندارند.

وی نحوه فعالیت برخی از واحدهای صنفی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان را برشمرد و عنوان کرد: صنف اغذیه فروشان با نظر موافق اعضای کمیسیون نظارت مرکز استان می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر به ارائه خدمات بپردازند اما قلیان‌سراها مشمول این طرح نمی‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مورد موضوع تعیین نرخ مشخص برای حق کمیسیون مشاوران املاک نیز تصریح کرد:‌ قبل از انجام این عمل، قیمت مسکن و املاک باید به صورت کارشناسی تعیین شود تا حد کف و سقف حق‌الزحمه مشاوران املاک مشخص شود.

دلق‌پوش لزوم افزایش سهمیه برخی از اقلام اساسی گیلان را به علت مسافرخیز بودن این استان ضروری خواند و گفت:‌ اقلام اساسی به اندازه کافی برای جمعیت گیلان فراهم شده است ولی برای جمعیت شناور و مسافر استان در حال پیگیری هستیم که به سرانه اقلامی نظیر گندم و آرد اضافه شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10178

برچسب ها

خبر های مرتبط

24مرداد
روایت دلخوش از خیانت وزارت جهاد کشاورزی؛ در یک فقره ۱۰۹ هزار تن چای وارد کردند
24مرداد
برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود
در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics