• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5
کیوان  محمدی

۱۳۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به گیلان اختصاص یافت

  • کد خبر : 10141
  • 14 اردیبهشت 1398 - 16:00
۱۳۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به گیلان اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از اختصاص ۵۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در کشور خبر داد و گفت: سهم گیلان از این اعتبارات هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش گیلان شهر ،‌کیوان  محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تأکیدات مقام معظم رهبری امسال ۵۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور اختصاص پیدا کرد که از این میزان اعتبار هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان برای گیلان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ایجاد اشتغال پایدار را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: از بودجه اختصاص یافته به گیلان در بخش رونق تولید و ایجاد اشتغال،‌ ۱۶۶ میلیارد تومان آن به حوزه گردشگری و ۵۰۳ میلیارد تومان آن نیز به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است.

محمدی اعتبار اختصاص یافته به حوزه صنعت را ۳۹۲ میلیارد تومان و در حوزه کار و رفاه اجتماعی را نیز ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ امیدواریم با تخصیص این اعتبارات و با یک برنامه‌ریزی منسجم امسال اتفاقات خوبی در بحث رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار استان گیلان رقم بخورد.

وی میزان تحقق بودجه هزینه‌ای گیلان در سال ۹۶ را تقریباً ۱۰۳ درصد اعلام کرد و بیان داشت: در سال ۹۷ چیزی در حدود ۱۰۰ درصد بودجه هزینه‌ای گیلان محقق شد هر چند که برای تحقق پیدا کردن آن از سر ناچاری مجبور شدیم مبالغی را از سهم اعتبارات عمرانی استان برداشت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۷۴۴ هزار میلیارد تومان بودجه در سطح ملی در نظر گرفته شده افزود: از این مقدار اعتبار ۵۲۰ هزار میلیارد تومان به بودجه دولتی اختصاص دارد و یک میلیون و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیز سهم شرکت‌ها و مؤسسات دولتی است.

محمدی با اشاره به اینکه از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار حدود ۴۱۰ هزار میلیارد تومان آن سهم بودجه هزینه‌ای کشور است ابراز داشت: امسال برای بودجه عمرانی‌ ۸۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به بودجه اختصاص یافته در بخش هزینه‌ای اعتبارات بسیار ناچیزی است.

وی با تأکید بر اینکه ساختار بودجه‌ریزی در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دچار نواقصی بوده است تصریح کرد: ما در کشور از امر توسعه و زیرساخت‌های مورد نیاز آن صحبت می‌کنیم در حالی‌که زمینه‌های آن نیز در بخش تخصیص اعتبارات به ویژه در حوزه‌های عمرانی فراهم نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بودجه هزینه‌ای استان را ۵۷۷ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: گیلان امسال در بخش بودجه هزینه‌ای در رده هشتم کشور قرار گرفته به طوری‌که می‌توان نتیجه گرفت شاخص بودجه هزینه‌ای گیلان با توجه به نسبت جمعیتی استان شاخص خوبی است.

محمدی از رشد ۲۱٫۷ درصدی بودجه عمرانی استان گیلان در سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته خبر داد و عنوان کرد:‌ مجموع اعتبارات گیلان در سال ۹۸ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان است که از این میزان اعتبار حدود ۸۵۷ میلیارد تومان آن برای بودجه عمرانی استان در نظر گرفته شده است.

وی از رشد ۱۶ درصدی بودجه عمرانی استان گیلان در مقایسه با اعتبارات عمرانی سال ۹۷ سخن گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم کلیه دستگاه‌های اجرایی گیلان بتوانند در جهت جذب حداکثری اعتبارات گام بردارند تا در حوزه بهبود وضعیت مردم این استان در بخش‌های مختلف تحول خوبی ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان توسعه را یک بحث جهانی خواند و با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها لازمه تحقق آن است گفت: گیلان استانی کشاورزی محسوب می‌شود از طرفی دیگر به علت گردشگر پذیر بودن آن باید برای رونق و توسعه آن در حوزه‌های یاد شده سرمایه‌گذاری انجام شود.

محمدی پرداختن به رونق کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار توسعه امر گردشگری را از نیازهای اولویت‌دار گیلان دانست و بیان داشت:‌ افتتاح راه آهن گام بسیار بزرگی در جهت توسعه زیرساخت‌های گیلان بود که امیدواریم با تکمیل فازهای بعدی آن موقعیت این استان در کشور ارتقاء پیدا کند.

وی اتمام ساخت راه آهن رشت به انزلی در پایان دولت فعلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: طول خط آهن از ایستگاه جیرده تا بندر کاسپین ۳۴ کیلومتر،‌ از ایستگاه جیرده تا بندرانزلی ۴۱ کیلومتر و از این ایستگاه تا بندر آستارا بیش از ۱۶۰ کیلومتر است که امیدواریم ساخت آن‌ها با کمترین مشکل به پیش برود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اجرای پروژه ریلی مسیر رشت به انزلی توسط دو شرکت داخلی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قسمت رشت به انزلی هم‌اکنون حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای فاز دوم آن هم مراحل خرید زمین‌های اطراف پروژه در حال انجام است.

محمدی از علاقمندی دولت جمهوری آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در ساخت شبکه ریلی کشور در محدوده آستارا سخن گفت و عنوان کرد:‌ با اتصال شبکه ریلی شمال کشور به جنوب کشور زمینه لازم برای ترانزیت و حمل و نقل حجم بسیار بالایی از کالاها و محصولات فراهم می‌‌شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10141

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics