• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4

نقش زدوبندهای سیاسی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز

  • کد خبر : 10411
  • 23 اردیبهشت 1398 - 16:00
نقش زدوبندهای سیاسی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ساخت‌وسازهای بی‌رویه در حریم رودخانه‌ها گفت: گاهی از مواقع زدوبندهای سیاسی موجب می‌شود در بستر و حریم رودخانه‌ها ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شود.

به گزارش گیلان شهر ، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرعامل، معاونان ستادی و رؤسای شعب جمعیت هلال‌احمر استان به مناسبت هفته هلال‌احمر با اشاره به مشهود بودن تلاش جمعیت هلال‌احمر در کمک به سیل‌زدگان اظهار کرد: جمعیت مردم‌نهاد هلال‌احمر برگرفته از دل مردم است و مسؤولان وظیفه‌ دارند از آن حمایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت هلال احمر باید به گوش مردم برسد گفت: اگر مردم از فعالیت‌های انجام‌شده توسط جمعیت هلال‌احمر آگاهی پیدا کنند کمک‌های آن‌ها به این سازمان بیشتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان برطرف کردن مشکل مردم به‌ویژه در حوادث غیرمترقبه را مأموریت نخست جمعیت هلال‌احمر دانست و افزود: هلال‌احمر پیشگیری را مدنظر قرار دهد و برای انجام آن برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

فلاحتی با اشاره به ساخت‌وسازهای بی‌رویه در حریم رودخانه‌ها تصریح کرد: گاهی از مواقع زدوبندهای سیاسی موجب می‌شود در بستر و حریم رودخانه‌ها ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شود و جمعیت هلال‌احمر باید در پیشگیری از این امر کمک‌کار متولیان امر باشد.

وی با اشاره به گسترش آپارتمان‌نشینی در جامعه بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر در آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی به مردم می‌تواند نقش مؤثر و تأثیرگذار داشته باشد.

جذب ۳۰۰۰ داوطلب توسط جمعیت هلال‌احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این دیدار با اشاره به هدف‌گیری جذب یک درصد از جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری استان در این سازمان  اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷ تعداد ۳۰ هزار نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر گیلان جذب و ساماندهی شدند.

مهدی ولی پور به انعقاد ۳۶ تفاهم‌نامه جمعیت هلال‌احمر گیلان با سازمان‌های مردم‌نهاد استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مشترکی با کمک سمن‌های مذکور در مناطق کمتر برخوردار گیلان در حال انجام است.

وی از توسعه آموزش همگانی جمعیت هلال‌احمر با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در گیلان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی خانه هلال ازجمله این  اقدام‌ها بوده و تاکنون ۱۶۸ خانه هلال در استان ایجادشده که بیشتر آن‌ها فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه ساخت دو انبار امدادی در شهرستان‌های شفت و فومن ازجمله اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر گیلان در سال جاری است، تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۵۶ برنامه توانمندسازی با کمک داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مناطق کم برخوردار استان انجام‌شده است.

ولی پور با اشاره به انجام یک هزار و ۵۵۰ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: سال گذشته تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر نجات‌یافته در حوادث مختلف داشتیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics