• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
2
عباسی:

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد تصمیم شورای عالی امنیت ملی موجب جلوگیری از فرصت سوزی و همچنین تامین منافع ملی کشورمان می شود.

  • کد خبر : 10272
  • 19 اردیبهشت 1398 - 12:29
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد تصمیم شورای عالی امنیت ملی موجب جلوگیری از فرصت سوزی و همچنین تامین منافع ملی کشورمان می شود.
شورای عالی امنیت ملی از فرصت سوزی در برجام جلوگیری کرد
گیلان شهر :اسدالله عباسی  با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام و مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان، گفت: یک سال از خروج آمریکا از برجام می گذرد و اروپایی ها نیز با فرصت سوزی زمان را از کشورمان گرفتند تا مسئولان ایران حالت انفعالی به خود بگیرند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک ایران می تواند سطح تعهداتش را درذ صورت بدعهدی طرفین کاهش دهد، تصریح کرد: در واقع این تصمیم شورای عالی امنیت ملی به کشورهای باقی مانده در برجام نشان می دهد که ایران نیز ابزارهایی برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا در دست دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد کنونی ایران در ابعاد بین المللی نیز قابل تامل است، ادامه داد: در واقع این تصمیم ایران و البته گزارش های مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایبندی کشورمان در برجام موجب تنویر افکار عمومی دنیا خواهد شد و مشخص می کند که ایالات متحده نسبت به نقض برجام اقدام کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در مواجه با برجام و سطح تعهدات قرار نیست طوری اقدام شود که بهانه به دست آمریکایی ها داده شود، اظهار کرد: در واقع اینکه شورای عالی امنیت ملی اعلام می کند کشورمان در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدویت های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین نمی داند و همچنین به کشورهای باقی مانده در برجام شصت روز فرصت داده می دهد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را عملیاتی کند در چارچوب برجام است.

عباسی افزود: همچنین دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با عزم جدی در مراجع بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به نقض عهد آمریکایی ها شکایت کند تا در عرصه بین المللی نیز به این رخداد ضدایرانی رسیدگی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین امروزه در کشورمان همه جریان های سیاسی با همدیگر متحد هستند و در این راستا هیچ اختلافی ندارند و قرار نیست در این عرصه نیز بهانه ای ایجاد شود زیرا مسئله تامین منافع ملی در میان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند./

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics