• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
رئیس سازمان چای کشور:

 تمام مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

  • کد خبر : 6971
  • 17 بهمن 1397 - 12:39
 تمام مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: کلیه مطالبات سال ۹۷ چایکاران گیلان و مازندران متشکل از قدرالسهم دولت و کارخانجات فرآوری چای به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت و حساب آنان تسویه شد. به گزارش گیلان شهر/ حبیب جهانساز  اظهار داشت: کلیه مطالبات معوقه چایکاران شمالی متشکل از قدرالسهم دولت و کارخانجات فرآوری چای به مبلغ ۲۲۰ […]

رئیس سازمان چای کشور گفت: کلیه مطالبات سال ۹۷ چایکاران گیلان و مازندران متشکل از قدرالسهم دولت و کارخانجات فرآوری چای به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت و حساب آنان تسویه شد.

به گزارش گیلان شهر/ حبیب جهانساز  اظهار داشت: کلیه مطالبات معوقه چایکاران شمالی متشکل از قدرالسهم دولت و کارخانجات فرآوری چای به مبلغ ۲۲۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت و به این ترتیب حساب آنان در سال ۹۷ تسویه شد.

رئیس سازمان چای کشور در مورد نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان شمالی به کارخانجات چایسازی نیز عنوان کرد:‌ تا تاریخ ۳۰ مهر امسال حدود ‌۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به کارخانجات چایسازی تحویل داده شد.

جهانساز با بیان این مطلب که ۳۵ درصد از چای برداشت شده امسال درجه یک و ۶۵ درصد آن نیز درجه دو بوده است ابراز داشت:‌ کشاورزان گیلان و مازندران تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ مجموعاً ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دادند.

وی با بیان اینکه ۵۵ هزار خانوار شمالی دو استان گیلان و مازندران در صنعت چای فعالیت می‌کنند تصریح کرد:‌ وجود ۲۰۰ هزار بهره‌بردار و ۲۰۰ هزار شغلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در گیلان و مازندران ایجاد شده است از اهمیت قابل توجه صنعت چای کشور حکایت دارد.

رئیس سازمان چای کشور میزان چای خشک تولید شده امسال کارخانجات چایسازی شمال را نیز برشمرد و گفت:‌ کارخانجات چایسازی و فرآوری برگ سبز چای و واحدهای فعال چایسازی گیلان و مازندران امسال توانستند حدود ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

جهانساز با بیان اینکه ۹۰ درصد چای کشور در گیلان و ۱۰ درصد آن در مازندران تولید می‌شود خاطرنشان کرد:‌ با حدود ۲۵ هزار تن چای خشک باکیفیتی که در واحدهای چایسازی و کارخانجات استان گیلان تولید می‌شود قادر هستیم سالانه نیاز تقریباً ۲۰ میلیون ایرانی را برطرف کنیم.

رئیس سازمان چای کشور چای تولیدشده داخلی را محصولی ارگانیک و فاقد هرگونه سموم شیمیایی اعلام کرد و افزود:‌ در حال حاضر چای باکیفیت و مرغوب ایرانی به ۳۲ کشور جهان صادر می‌شود که سود و ارزآوری بسیار خوبی را نصیب کشورمان کرده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=6971

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics