• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

 آزادراه “امام‌زاده هاشم” به “بندرانزلی” احداث می‌شود

  • کد خبر : 7146
  • 21 بهمن 1397 - 12:49
 آزادراه “امام‌زاده هاشم” به “بندرانزلی” احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه کارهای مطالعاتی پروژه آزاد راه امامزاده هاشم ـ انزلی به پایان رسیده است گفت:‌ احداث این آزاد راه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گزارش  گیلان شهر/ ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز مطالعاتی پروژه آزاد راه امامزاده […]

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه کارهای مطالعاتی پروژه آزاد راه امامزاده هاشم ـ انزلی به پایان رسیده است گفت:‌ احداث این آزاد راه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش  گیلان شهر/ ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز مطالعاتی پروژه آزاد راه امامزاده هاشم -‌ انزلی به اتمام رسیده است و برای شروع فاز عملیاتی آن به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه دو پروژه آزاد راهی بزرگ در این استان وجود دارد عنوان کرد: پروژه آزاد راه امامزاده هاشم-‌ انزلی و آزاد راه سنگر-‌ سیاهکل- لاهیجان-اطاقور به سمت چابسکر از جمله این طرح‌های بسیار مهم به‌شمار می‌آیند.

پدرام از افتتاح راه‌آهن گیلان در روزهای آینده سخن گفت و تصریح کرد: بهره‌برداری و تست فاز آزمایشی این پروژه به اتمام رسیده است و در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و وسایل مورد نیاز ساخت ریل نیز از طریق همین خط به ایستگاه‌ها منتقل می‌شود.

وی در مورد اجرای ۸٫۵ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت به قزوین نیز ابراز داشت: طبق آخرین رایزنی‌ها و بررسی‌های انجام شده قرار است فعلاً یک باند این آزادراه را از سمت تهران به رشت اجرایی شود که تمام مقدمات ابتدایی آن نیز فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ابلاغ طرح بازآفرینی شهری توسط وزارت راه و شهرسازی به تمام استان‌ها خبر داد و بیان داشت: طبق این ابلاغیه ادارات کل راه و شهرسازی موظف هستند این طرح را در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار خود اجرایی کنند.

پدرام با اشاره به اینکه حدود ۴۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح بافت فرسوده به گیلان اختصاص پیدا کرده است عنوان کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های استان اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی این طرح تأمین شود.

وی با بیان اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳۴۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود داشت تصریح کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه‌ روستایی در گیلان وجود دارد که بالغ بر ۵ هزار و ۷۷ کیلومتر آن به صورت آسفالته در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افزایش شاخص برخورداری راه آسفالته در این استان خبر داد و اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون شاخص برخورداری آسفالت راه روستایی در سراسر استان گیلان از عدد ۳۸ درصد به ۵۵ درصد ارتقاء پیدا کرده است.

پدرام بهره‌برداری از یک باند کنارگذر انزلی تا پایان امسال و یا تا اوایل سال آینده را مورد تأکید قرار داد و گفت: پروژه کنارگذر لنگرود نیز در حال تکمیل مراحل ساخت است و تا این لحظه بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان برای اجرای آن اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای پروژه راه آهن گیلان تاکنون حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است تصریح کرد: ۲۲ کیلومتر از مگاپروژه یاد شده از داخل تونل‌ها عبور می‌کند و ۸ ایستگاه نیز برای این طرح در مسیرهای گوناگون احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه برای احداث ایستگاه راه آهن رشت ۸۰ هکتار زمین در اختیار گرفته شده است افزود:‌ قطعات دیگر این راه‌آهن نیز تا انزلی و آستارا در حال انجام است به طوری‌که قطعه انزلی حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=7146

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics