• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
0

آمار نزاع کلامی و فیزیکی در گیلان بسیار بالاست

  • کد خبر : 4388
  • 06 دی 1397 - 0:06
آمار نزاع کلامی و فیزیکی در گیلان بسیار بالاست
رئیس کل دادگستری گیلان گفت:‌ زمینه بروز خشونت و نزاع کلامی و فیزیکی در گیلان به‌علت کاهش آستانه تحمل مردم بسیار بالا است.

به گزارش گیلان شهر ،‌ احمد سیاوش‌پور عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان اظهار داشت: به علت کاهش سطح آستانه تحمل مردم در مواقع حساس و رتبه بالای بروز انواع خشونت کلامی و فیزیکی، زمینه بروز اختلاف‌ها در استان گیلان بسیار بالا رفته است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان به مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه اشاره کرد و بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم و اجرای راهکارهایی برای کاهش بروز آن در جامعه از تکالیف دستگاه قضا به‌شمار می‌آید که با تکیه بر فرهنگ غنی جامعه می‌توان به آن دست یافت.

سیاوش‌پور از رتبه بالای گیلان در حوزه خشونت‌های کلامی و فیزیکی خبر داد و ابراز داشت: باید با تسریع در روند اجرای برنامه‌های فرهنگی که در افزایش آستانه تحمل مردم بسیار مؤثر واقع می‌شود زمینه تأثیرگذاری این برنامه‌ها را در اجتماع فراهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه حق مردم گیلان از سهم درآمد‌های ملی مناسب نیست تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به نیازهای مردم گیلان در این حوزه توجهی نشده است، به همین علت شاهد هستیم این استان توانمند در حد استان های معمولی باقی مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه بیان داشت:‌ ۴۷ عنوان از اولویت‌های گیلان برای پیگیری در شورای فرهنگ عمومی استان در حیطه فرهنگی شناسایی شده است که از این موارد، با توجه به آمارهای موجود، طلاق و خشونت‌های کلامی در صدر قرار دارند.

وی خشونت‌ها و انواع مختلف آن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین خشونت‌ها در جامعه به صورت کلامی نمود پیدا می‌کند و از انواع مختلف آن می‌توان به تحقیر افراد، ‌توهین، غیبت و اعمال رفتارهای خشن در فضای مجازی و تمسخر اشاره کرد.

فاضلی افزایش روند مهاجرت ساکنان روستاها به سمت شهرها را عامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی خواند و عنوان کرد: رشد مناطق حاشیه‌نشین در اطراف شهرهای بزرگ که برخوردهای سطوح بالا و پایین فرهنگی را موجب می‌شود جامعه را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بررسی روند افزایش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها را ضروری دانست و عنوان کرد: طبق آمارهایی که دستگاه‌های ذیربط ارائه داده‌اند تا سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد جمعیت گیلان ساکن شهرها می‌شوند.

وی نقش خانواده‌ها را در ایجاد آرامش روحی و روانی بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: دومین عاملی که باعث ترویج خشونت‌های کلامی در جامعه می‌شود کاهش استاندارد سلامت اجتماعی است بنابراین باید برای احیاء این حوزه اقداماتی انجام شود.

وی با تأکید بر ارائه آموزش‌‌های شهروندی به مردم جهت کاهش خشونت‌های کلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش برای ارائه این آموزش‌ها مکان بسیار مناسبی است؛ از طرفی برای جلوگیری از ایجاد خودشیفتگی، سبک تربیت فرزندان توسط والدین هم باید تغییر پیدا کند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4388

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics