• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
نماینده مردم فومن و شفت:

۱۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه شفت به زنجان تخصیص یافت

  • کد خبر : 4096
  • 01 دی 1397 - 9:48
۱۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه شفت به زنجان تخصیص یافت

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث مسیر ترانزیتی شفت-‌زنجان گفت:‌ فاز دوم این پروژه در صورت حل مشکل منابع طبیعی اجرایی می‌شود. گیلان شهر/ حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به فاز نخست پروژه راه‌سازی شفت-‌ […]

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث مسیر ترانزیتی شفت-‌زنجان گفت:‌ فاز دوم این پروژه در صورت حل مشکل منابع طبیعی اجرایی می‌شود.
گیلان شهر/ حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به فاز نخست پروژه راه‌سازی شفت-‌ زنجان در مسیر شفت به ملاسرا تخصیص پیدا کرد و فاز دوم این پروژه نیز در صورت حل مشکل منابع طبیعی اجرایی می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به سیل اخیر و خسارات وارده آن در این دو شهرستان عنوان کرد:‌ سیلاب هفته‌های گذشته بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به تأسیسات زیربنایی شهرستان فومن خسارت وارد کرده و پل‌ها و ابنیه‌های بسیاری نیز در محدوده شفت تخریب شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بارش باران شدید و جاری شدن سیل روند اجرای پروژه راه‌سازی شفت-‌ زنجان را با اختلالاتی مواجه کرد افزود: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده قصد داریم در مرحله نخست ورودی شهرستان شفت را با تخریب پل نیمه‌تمام آن سروسامان داده و تعیین تکلیف کنیم.

افتخاری تخصیص اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی جهت اجرای مسیر ملاسرا-‌ شفت را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: این مبالغ تخصیص پیدا کرده و به پیمانکار مورد نظر نیز پرداخت شده است بنابراین از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم در مسیر تعریض حریم جاده نهایت مدارا را با مردم منطقه داشته باشد.

وی فاز دوم پروژه راه‌سازی شفت-‌ زنجان و مشکلات عدیده محیط‌ زیستی به وجود آمده را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: سئوال اساسی اینجا است که چرا نحوه اجرای قوانین محیط‌ زیستی و منابع طبیعی توسط سازمان‌های مربوطه از استانی به استان دیگر با تفاوت‌های زیادی همراه می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه عبور جاده ترانزیتی شفت-‌ ملاسرا از مسیر منطقه عشایری در محدوده استان گیلان به اقتصاد مردم منطقه کمک می‌کند تصریح کرد:‌ طول این مسیر حدود ۸ کیلومتر است و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات موجود توسط سازمان‌های ذیربط حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس روند طراحی و ساخت پل ورودی شهر فومن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نحوه ساخت این پل به هیچ عنوان در شأن مردم منطقه نیست زیرا علاوه بر اینکه سنخیتی با وضعیت تاریخی و فرهنگی فومن ندارد جلوه‌های بصری ناپسندی را نیز در این شهرستان ایجاد کرده است.

افتخاری از متقاعد شدن وزیر راه و شهرسازی و تعطیل کردن روند ساخت پل ورودی فومن خبر داد و تصریح کرد: این طرح در صورت ادامه کار به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی‌که وضعیت بودجه‌ای و اعتباری دولت به هیچ عنوان اجازه ادامه چنین پروژه‌هایی را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۹۸ حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی اختصاص داده شده است افزود: در جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد تصمیم گرفتیم فعلاً در مرحله و فاز نخست،‌ یک میدان در محل پل نیمه‌تمام فومن طراحی و اجرایی شود.

افتخاری احداث یک پل و سازه مناسب در محل ورودی شهر فومن را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: با رایزنی‌های گسترده‌ای که با‌ وزارت راه و شهرسازی انجام شد قرار است در صورت تزریق بودجه‌های لازم به این وزارتخانه اعتباری نیز به ساخت پل وروی شهر فومن اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به پل‌های آب‌نمایی که در شهرستان‌های فومن و شفت وجود دارد نیز اشاره کرد و گفت: متولی اصلی این سازه‌ها شرکت آب منطقه‌ای است بنابراین انتظار داریم این شرکت برای جلوگیری از وقوع حوادث خطرناک نسبت به ساماندهی پل‌های آب‌نما اقدام کند.

افتخاری به حادثه سقوط خودرو و فوت دو جوان در پل آب‌نمای فومن را یادآور شد و اظهار داشت: از شرکت آب منطقه‌ای گیلان تقاضا داریم نسبت به تعیین تکلیف پل‌های آب‌نما اقدامی انجام دهد البته نمایندگان مجلس نیز در این مسیر قطعاً رایزنی‌ها و اقدامات حمایتی لازم را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4096

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics