• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
9

ازدواج دختر رئیس‌جمهور در بی‌خبری/حمله دوباره جلیلی به روحانی و ظریف/ائمه جمعه‌ای که به‌روز نیستند بازنشسته شوند/پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به اظهارات رحیم‌پور ازغدی

  • کد خبر : 3764
  • 27 آذر 1397 - 1:28
ازدواج دختر رئیس‌جمهور در بی‌خبری/حمله دوباره جلیلی به روحانی و ظریف/ائمه جمعه‌ای که به‌روز نیستند بازنشسته شوند/پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به اظهارات رحیم‌پور ازغدی

حمله دوباره جلیلی به روحانی و ظریف سعید جلیلی در مراسم افتتاحیه کنگره ملی «مصطفای شهید با گفتمان جوان مومن انقلابی» و هفتمین سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف گفت: الان می‌گویند غرب همه عالم نیست! اگر نیست چرا خود را معطل چند کشور اروپایی نگه داشته اید؟ اگر نیست پس چرا […]

حمله دوباره جلیلی به روحانی و ظریف

سعید جلیلی در مراسم افتتاحیه کنگره ملی «مصطفای شهید با گفتمان جوان مومن انقلابی» و هفتمین سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف گفت: الان می‌گویند غرب همه عالم نیست! اگر نیست چرا خود را معطل چند کشور اروپایی نگه داشته اید؟ اگر نیست پس چرا می‌گویید به دلیل بهانه گیری چند کشور اروپایی باید فلان کنوانسیون را بپذیریم. اگر نیست پس مترسک‌هایی که از غرب بلند کردید را زمین بگذارید. وی گفت: اگر برجام یک سود داشت آن همان تجربه برجام بود، ولی یک عده می‌خواهند نعل وارونه بزنند!

توضیحات مصباحی مقدم درباره تغییر نام “جامعه روحانیت”

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مصوبه تغییر نام جامعه روحانیت در زمان حیات آیت‌الله مهدوی کنی تصویب شد، اما اجرایی نشد.حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به موضوع تغییر نام جامعه روحانیت مبارز تهران و حذف عبارت تهران از انتهای آن، گفت: مصوبه تغییر نام و تبدیل آن به عبارت جامعه روحانیت مبارز کشور در زمان حیات آیت الله مهدوی کنی و در ادامه بازنگری در اساسنامه تصویب شده، ولی اجرایی نشده بود.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: در دوره اخیر، پس از تعریف ساختار مناسب برای تغییر نام جامعه در حال اجرای این مصوبه هستیم وگرنه تصویب این موضوع به سال ۸۶ بر می‌گردد.وی گفت: اساسنامه را تقریبا به صورت کلی بازنگری کرده‌ایم. پیش از این آیت الله مجتهد شبستری عضو دیگر جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر، تغییر نام تشکل متبوعش را تائید کرد و گفته بود: «یکی از بند‌های اساسنامه فعالیت جامعه در استان‌ها است؛ قبلا به این صورت بود که تنها جامعه روحانیت مبارز تهران وجود داشت که در تغییرات جدید اساسنامه، استان‌ها نیز به آن اضافه شده است.»

پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به اظهارات رحیم‌پور ازغدی
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه آیا تخریب و تضعیف حوزه ها در تریبون های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است، گفت: تخریب حوزه ها تخریب این انقلاب و نظام است. آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی یکشنبه شب در مراسم رونمایی ۷۵ عنوان کتاب جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: امروز ما اگر بخواهیم با نگاه منصفانه در حوزه های علمیه صحبت کنیم، حوزه بسیار خدمات فراوانی را در مسائل علمی و پژوهشی به بشریت ارائه کرده است.رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه حوزه میراث ائمه معصومین است و نباید حوزه ها را تضعیف کرد گفت: تخریب حوزه ها تخریب این انقلاب و نظام است، آیا تخریب و تضعیف حوزه ها در تریبون های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است؟ این حرف ها ضربه به شیعه و اسلام است.

ازدواج دختر رئیس جمهور در بی خبری
محمد مهاجری، روزنامه‎نگار، در یادداشتی تلگرامی از مراسم ازدواج دختر حسن روحانی خبر داد. وی نوشت: چندماه قبل مراسم ازدواج دختر آقای روحانی برگزار شد. مراسم آنقدر بی سروصدا بود که بسیاری از مسئولین و حتی دولتی‌ها تا مدتی از آن بی خبر بودند. مراسم در نهایت سادگی، یک روز عصر و به صرف میوه و شیرینی و با حضور عده کم شماری از بستگان برگزارشد. برخی بزرگان به آقای روحانی پیشنهاد کردند خبر این ازدواج ساده را منتشر کند، چون باعث امیدواری مردم می‌شود، اما رئیس جمهور ترجیح داد موضوع در بی خبری تمام شود. خبر را مخالفان رئیس جمهور هم داشتند، اما دم برنیاوردند. موافقان او هم سکوت پیشه کردند.

ناطق نوری: در قصه برجام، درست عمل کردیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در قصه برجام ما بسیار درست عمل کردیم و تصمیم بسیار عاقلانه ای گرفتیم و رهبر انقلاب هم هوشمندانه هشدار داد که بروید و مذاکره بکنید اما بدانید که آمریکایی ها حقه باز هستند. حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری عصر امروز طی سخنانی در پنجمین کنگره ملی سربازان صلح که از سوی خانه سرباز صلح ایران برگزار شد با اشاره به موضوع برجام، تصریح کرد: در قصه برجام ما بسیار درست عمل کردیم و تصمیم بسیار عاقلانه ای گرفتیم و رهبر انقلاب هم هوشمندانه عبارت امیرالمؤمنین به مالک را هشدار داد و فرمود که بروید و مذاکره بکنید اما بدانید که آمریکایی ها حقه باز هستند و حواستان جمع باشد که در پی فریب دادن شمایند. ناطق نوری در پایان گفت: ما در دنیا اعلام کردیم که صلح طلب هستیم و تا امروز هم پای برجام ایستاده ایم و آنهایی که نقض پیمان کردند، طرفداران دروغین صلح و حقوق بشرند.

اعتراف «حضرتی» به کاهش محبوبیت اصلاح‌طلبان
قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به کم شدن محبوبیت اصلاح طلبان و دیگر جریان‌های سیاسی کشور گفت: اگر محبوبیت اصلاح‌طلبان بالا برود به نفع نظام است و اگر پایین بیاید به ضرر نظام. الیاس حضرتی در گفتگو با برنا، ضمن اشاره به این که این یک واقعیت است که محبوبیت اصلاح‌طلبان کم شده، گفت: اگر محبوبیت اصلاح‌طلبان کم شده به این معنی نیست که به محبوبیت اصولگرایان اضافه شده است. نسبت به سال گذشته مقداری از این محبوبیت کاسته شده که این همگانی است یعنی محبوبیت شخصیت‌های دیگر، نهادها، سازمان‌ها و … نیز کم شده است. وی در عین حال افزود: اصلاح‌طلبان سپر بلای بسیاری از تصمیمات اشتباه بودند و خودشان هم در محدودیت هستند. اصلاح‌طلبان مجبورند برای بسیاری از مسائل که ایراد و مشکل وجود دارد، همچنان از نظام دفاع و برابر مخالفان قد علم کنند. حضرتی تأکید کرد: در دنیا صحبت اصلاح‌طلبان است که دیده می‌شود و می‌توانند پاسخ افراد را بدهند وگرنه اصولگرایان را کسی در دنیا جدی نمی‌گیرد.

غرویان: برخی از ائمه جمعه باید بازنشسته شوند
مدرس حوزه علمیه قم گفت: برخی علمای ما عالم به زمان نیستند، اطلاعات به روز ندارند و سوالات را جواب نمی‌دهند، خب در این شرایط نمی‌توانند نقش ایده آل را به عنوان امام جمعه ایفا کنند که ضرورت دارند درباره بکارگیری آن‌ها تجدید نظر شود. محسن غرویان درباره شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان درباره ائمه جمعه گفت: درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید به این موضوع توجه کنیم که روح قانون چیست و اینکه آیا درباره ائمه جمعه صدق می‌کند یا خیر؟ وی ادامه داد: منظور از این قانون افرادی هستند که توانایی علمی، فکری و جسمی لازم برای انجام مسئولیت ندارند بنابراین نباید به کار گرفته شوند، همه عقلا بر این موضوع تاکید دارند. غرویان با بیان اینکه از نظر ظاهری قانون منع بکارگیری بازنشستگان ائمه جمعه را شامل نمی‌شود، تصریح کرد:، اما با در نظر گرفتن روح قانون می‌توان گفت: ضرورت دارد که ائمه جمعه هم مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شوند.

توضیح پزشکیان درخصوص اتهامی که به پسرش زده شد
پزشکیان در ارتباط با موضوع بورسیه پسر خود و رفع اتهام از وی گفت: پسر من هم که اتهام به او زده شد و بعد رفع اتهام شد اگر حقی نداشت باید کنار زده می‌شد. من در اسم نوشتن و رفتن او هیچ دخالتی نداشتم و اگر هرکسی هر توصیه‌ای از من برای پسرم شنیده است بیاید و اعلام کند. پسرم طبق روال برای بورسیه رفت و عده‌ای تهمت زدند و بعد شفاف شد که اینطور نیست. هرکس تخلف کند باید با او برخورد شود.

گلایه لاریجانی نسبت به فربه بودن دولت 
لاریجانی در هفتمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری گفت: تا هنگامی که دولت بزرگ است و وسعه پهنی دارد، زمینه برای سرمایه گذاری دولت باقی نمی‌ماند. باید طرح اصولی برای چابک سازی دولت ایجاد کنیم.

گروگانگیری شهروندان ایرانی در استانبول ترکیه
گروگانگیری و ایجاد رعب و وحشت با هدف اخاذی، شیوه‌ای از جرایم سازمان یافته که در هفته‌های اخیر چندین شهروند ایرانی را در استانبول دچار مشکل کرده است. در دو هفته اخیر دستکم هفت مورد گروگانگیری از اتباع ایران به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول گزارش شده است؛ در حالی که به نظر می‌رسد آمار‌ها بیش از این باشد. بیشتر قربانیان نگران از انتقام تبهکاران، تمایلی به افشای ماجرا ندارند. باند‌های تبهکاری به شیوه‌های مختلف طعمه خود را از میان انبوه گردشگران ایرانی انتخاب می‌کنند. نقطه شروع برخی اقدام‌ها از داخل ایران و از طریق تبلیغ در شبکه‌های مجازی آغاز می‌شود.

تاجرنیا از واعظی دلخور شد

علی تاجرنیا یکی از این فعالان اصلاح طلب است که به اظهارات واعظی واکنش نشان داده است. تاجرنیا با بیان اینکه “به نظر می‌رسد اظهارات اخیر آقای واعظی ناشی از دلخوری ایشان از بخشی از جریان اصلاح طلب باشد که انتقادات جدی‌تر و صریح‌تری نسبت به دولت مطرح می‌کنند، گفته است: “مجموعه‌ای از همکاران موثر دولت پس از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دچار نوعی محافظه‌کاری شده‌اند و به همین دلیل یا‌دآوری برخی مطالبات را که انتظار استجابت آن از دولت وجود داشته و دارد را بر نمی‌تابند و تلاش می‌کنند تا این خواسته به حق را به تندروی تفسیر کنند.”این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاحات و تعقل در کشور مدیون چهره‌هایی چون حجاریان است، می‌گوید: “اگر روی صحبت آقای واعظی با آقای حجاریان بوده از ایشان درخواست ‌می‌کنم تا در اظهارات خود تجدید نظر کرده و دقیق‌تر صحبت کند.”تاجرنیا در ادامه می‌افزاید: ” این درست نیست که زمانی که به حمایت اصلاح طلبان نیاز داریم به آنها توجه کنیم اما پس از آنکه نتیجه مطلوب حاصل شد آنها را از یاد ببریم و با ادبیات دیگری با آنها صحبت کنیم.”

وقتی شبکه‌های اجتماعی برای مردم ممنوع‌است، چرا مسوولان در آنجا فعالیت‌ دارند؟
محسن‌اسماعیلی، عضو حقوق‌دان شورای‌نگهبان و نماینده تهران در مجلس‌خبرگان، گفته: «اگر روزی قانونی تصویب شد و در رده مسوولان حرمت آن نگه داشته نشد، کیان و روح قانون‌گذاری لطمه می‌خورد. معنا ندارد که استفاده از یک شبکه‌اجتماعی ممنوع اعلام ‌شود ولی همه در آن فعالیت می کنند. چه‌طور از مردم می خواهیم استفاده نکنند زمانی‌که خودمان از این شبکه‌ها استفاده می‌کنیم؟ قانون اگر خوب است باید برای همه خوب باشد و اگر خوب نیست برای همه باید خوب نباشد.»/ایرنا به‌نقل از سخنرانی اسماعیلی در «همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری. انتقاد اسماعیلی(نفر سمت‌چپ در عکس بالا)، عضو حقوق‌دان شورای‌نگهبان، از حضور مسوولان در شبکه‌های‌اجتماعی درحالی‌است‌که همکارش، عبا‌سعلی‌کدخدایی(نفر سمت‌چپ)، سخن‌گو و یکی‌دیگر از حقوقدانان شورای‌نگهبان، تازه در شبکه فیلترشده توییتر حساب‌کاربری راه‌انداخته.

نتیجه جلسه نمایندگان مستعفی اصفهان با لاریجانی
کوهکن نماینده مردم لنجان گفت: ۱۴نماینده استان اصفهان با رئیس مجلس برای تعیین تکلیف استعفای نمایندگی جلسه داشتند. در این جلسه نمایندگان استان مباحث خود را درباره آب شرب و ساماندهی آن و همچنین قانون‌هایی که در این زمینه مصوب شده را به رئیس مجلس اعلام کردند. برآیند این جلسه این شد که فردا سه‌شنبه پیش از آغاز جلسه علنی پارلمان، نمایندگان استان در دفتر یکی از نمایندگان اصفهان جلسه‌ای داشته باشند تا درباره حضور و یا عدم حضور در صحن پارلمان تصمیم‌گیری کنند. اگر تا صبح فردا پالس‌های مثبتی از سوی دولتمردان برای حل مشکل آب شرب اصفهان دریافت کنیم، فردا در جلسه علنی حضور پیدا می‌کنیم و در غیر این‌ صورت در جلسه علنی پارلمان شرکت نخواهیم کرد/ تسنیم

شاید مجبور شویم به ناطق و لاریجانی رأی دهیم
صادق زیباکلام گفت: ما اصلاح‌طلبان شاید یک روز مجبور شویم به آقای ناطق نوری و علی لاریجانی رأی دهیم. اینها بستگی به شرایطی دارد که با آن مواجه می‌شویم. بنابراین نباید اسمش را گدایی قدرت گذاشت. اصلاح‌طلبان چیزی در دولت دوازدهم به دست نیاوردند و نمی‌خواستند به دست بیاورند اما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و ۹۶ شرکت کردند و به روحانی رأی دادند تا به عقب برنگردیم و سیاست‌های سال ۸۴ تا ۹۲ بر کشور حاکم نشود./نامه نیوز

علم، درباره «مشق شب» چه می‌گوید؟
به موازات تمام بحث‌های اقتصادی در رابطه با «مشق شب»، دنیا در حال یک بحث علمی در این رابطه است بحث‌هایی که براساس آن سیستم‌های آموزشی کشورهای مختلف تصمیم خود را برای مشق شب گرفته‌اند. یکی از معتبرترین تحقیقات علمی در این رابطه توسط هریس کوپر استاد روان‌شناسی دانشگاه دوک انجام شده، او در تحقیق خود از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۳ وضعیت دانش‌آموزان را در زمینه تکلیف شب و تاثیر آن روی میزان درس‌آموزی آن‌ها انجام داده و به نتیجه جالبی رسیده. تحقیق این استاد دانشگاه می‌گوید که دانش‌آموزان نباید بدون تکلیف باشند، اما از سویی یک کودک دوم دبستانی هم نباید روزانه ۲ ساعت مشق بنویسد. این چیزی است که به آن قانون ۱۰ دقیقه‌ می‌گویند؛ کودکان بر اساس پایه تحصیلی خود باید روزانه به مضرب‌های ۱۰دقیقه مشق داشته باشند، یعنی میزان مشق برای اول دبستانی‌ها روزانه ۱۰دقیقه، برای دوم دبستانی‌ها ۲۰دقیقه و … باشد./خبرآنلاین

دانشگاه علمی کاربردی تعطیل می‌شود؟
منصور غلامی، وزیر علوم در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای تجمیع واحدهای دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اجرای برنامه ساماندهی و تجمیع مراکز آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تجمیع شده‌اند. در نتیجه محوریت فعالیت‌های علمی کاربردی با واحدهای وابسته به بخش خصوصی است. واحدهای علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند و کسی قصد تعطیلی این واحدها را ندارد، اما اگر این واحدها نتوانند شرایط استاندارد لازم را فراهم کنند، تعطیل خواهند شد./ایسنا

احتمال تصویب لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی بیشتر از عدم تصویب آنها است
حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیش‌بینی از تصویب لوایح پولشویی، پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت‌: معتقدم احتمال تصویب این لوایح بیشتر از عدم تصویب آن است. البته این به معنای نبود بحث های جدی نیست چون بحث‌های جدی در مجمع مطرح می‌شود که روند آن کمتر از مجلس شورای اسلامی نیست./ ایسنا

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3764

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics