• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9629
5
حجت جذب با تاکید بر احجاف حقوق کارگران خواستار شد:

درخواست تحقیق و تفحص در سازمان های مدیریت پسماند و سیما، منظر و فضای سبز

  • کد خبر : 3771
  • 27 آذر 1397 - 14:37
درخواست تحقیق و تفحص در سازمان های مدیریت پسماند و سیما، منظر و فضای سبز

در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت، حجت جذب نسبت به اجحاف در پرداخت حقوق کارگران شرکتی هشدار داد و تاکید کرد: نظارت بر عملکرد شرکت ها در شهرداری صورت نمی گیرد. گیلان شهر/ در این جلسه که شب دوشنبه ۲۶ آذرماه در تالار شورا برگزار شد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با […]

در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت، حجت جذب نسبت به اجحاف در پرداخت حقوق کارگران شرکتی هشدار داد و تاکید کرد: نظارت بر عملکرد شرکت ها در شهرداری صورت نمی گیرد.

گیلان شهر/ در این جلسه که شب دوشنبه ۲۶ آذرماه در تالار شورا برگزار شد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با نمایش لیست صدور فیش حقوق و میزان واقعی پرداختی کارگران شرکتی که بسیار کمتر از فیش صادر شده است، گفت: پرداخت‌هایی که در قالب حقوق به کارگران شرکتی شهرداری رشت صورت می گیرد، بسیار ناچیز است و بعنوان نمونه، وقتی فیش حقوقی ۲ میلیون تومان صادر شده، در عمل به حساب کارگر بسیار کمتر از ۲ میلیون تومان واریز می شود.
حجت جذب افزود: این کارگران متاسفانه در زمان بازنشستگی نیز با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند و آنچه که در لیست بیمه از سوی شرکت‌ها به بیمه داده می‌شود، بسیار کمتر از حق واقعی ایشان است و ساعت اضافه کاری، تعطیلات و شب کاری لحاظ نمی شود. حتی در برخی موارد بیمه افراد رد نشده است.
وی تاکید کرد: متاسفم برای شهرداری که این صورت وضعیت ناعادلانه را پذیرفته و امضا می کند و کارگری که ۱۰۰ ساعت اضافه کار مانده، تنها ۲۰ ساعت برایش محاسبه شده است. و ناظران ما حراست مناطق هستند و این اجحاف را ندیده و نظارت نمی کنند.
عضو شورا، نسبت به تخلف در سه مبایعه نامه در شهرداری رشت نیز هشدار داد و گفت: در سه مبایعه نامه شهرداری رشت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است و باید حوزه های نظارتی به این تخلف ورود نمایند و به این مقوله رسیدگی کنند. بسیاری از مدیران استانی و شهری تخلف کرده و تخلف ایشان نادیده گرفته می شود. چگونه در ۳ مبایعه نامه ۴۰ میلیون تخلف می شود و کسی جلوی آن را نمی گیرد.
وی از ریاست شورا خواست تا کمیته ای در شورا تشکیل شده و تخلفات سنوات قبل را نیز پیگیری نماید.
جذب تاکید کرد: اگر مدیران قبلی هم تخلف کرده اند، باید مورد پیگیرد قضایی قرار گیرند. اکنون مدیران تخلف کرده و با همان تخلف بازنشسته می شوند و در حوزه های نظارتی رسیدگی نمی کنند.
عضو شورا خواستار تحقیق و تفحص در سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شد و تصریح کرد: اعضای شورا باید از شهرداری پاسخ بخواهند و بجد پیگیر دریافت پاسخ از شهرداری باشیم و بخواهیم مابه التفاوت حقوق کارگران استرداد شود و حق کارگران زنده گردد.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics