• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌:

برخورد با متخلفان برداشت شن و ماسه در گیلان تشدید می‌شود

  • کد خبر : 3721
  • 25 آذر 1397 - 12:57
برخورد با متخلفان برداشت شن و ماسه در گیلان تشدید می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌ با تأکید بر اینکه رودخانه‌های گیلان همواره مورد پایش‌ مستمر قرار دارند گفت:‌ نیروهای این یگان با متخلفان برداشت شن و ماسه برخورد می‌کنند. گیلان شهر/ ساسان اکبری‌پور  اظهار داشت: یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان پایش‌های مستمری را در سطح رودخانه‌های این استان اعمال می‌کند به طوری‌که در صورت هرگونه […]

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌ با تأکید بر اینکه رودخانه‌های گیلان همواره مورد پایش‌ مستمر قرار دارند گفت:‌ نیروهای این یگان با متخلفان برداشت شن و ماسه برخورد می‌کنند.

گیلان شهر/ ساسان اکبری‌پور  اظهار داشت: یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان پایش‌های مستمری را در سطح رودخانه‌های این استان اعمال می‌کند به طوری‌که در صورت هرگونه تخلف از مفاد مجوزهای برداشت شن و ماسه با افراد خاطی شدیداً برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از تخلفات کشف شده در حوزه برداشت‌های شن و ماسه در استان سخن گفت و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۷ مورد تخلف در برداشت شن و ماسه توسط نیروها و عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان مورد شناسایی قرار گرفت.

اکبری‌پور به نحوه برخورد با متخلفان یاد شده اشاره کرد و ابراز داشت: به علت تخلفات عدیده در برداشت شن و ماسه،‌ تخریب محیط‌زیست و تخطی از مفاد مندرج در مجوزهای صادر شده از ادامه کار واحدهای متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان جلوگیری به عمل آمد.

وی انجام پایش‌های مستمر در رودخانه‌ها را از اقدامات یگان حفاظت محیط زیست گیلان دانست و بیان داشت: تمامی پیمانکاران و سایر ارگان‌هایی که پس از طی مراحل قانونی نیز امکان برداشت مقطعی را اخذ می‌نمایند ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه رعایت حجم و مقدار برداشت شن و ماسه توسط این دسته از پیمانکاران و ارگان‌‌ها لازم‌الاجرا است افزود: در صورت عدم رعایت قوانین مندرج و ضوابط اعلام شده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

اکبری‌پور تعداد پرونده‌های تخلف برداشت شن و ماسه در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۰۱ مورد پرونده جلوگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان تشکیل شد.

وی از وجود ۹۸ رشته رودخانه در سطح استان گیلان خبر داد و در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: سفیدرود،‌ ناورود،‌ پلرود و آستاراچای از جمله مهم‌ترین این رودخانه‌ها هستند که همگی آن‌ها پس از طی یک مسیر مشخص در نهایت وارد تالاب بین‌المللی انزلی و دریای خزر می‌شوند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3721

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics