• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6
از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۲۸ فقره پرونده برداشت غیرمجاز شن و ماسه در شفت تشکیل شد

  • کد خبر : 3430
  • 15 آذر 1397 - 10:35
۲۸ فقره پرونده برداشت غیرمجاز شن و ماسه در شفت تشکیل شد

گیلان شهر/ رئیس اداره محیط زیست شفت از تشکیل ۲۸ فقره پرونده قضایی در زمینه برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه در این شهرستان خبر داد و گفت: احکامی نیز در این زمینه صادر شده است. رضا زمانی اظهارکرد: در راستای تحقق وظایف سازمانی و حفظ محیط زیست، یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت با انجام گشت […]

گیلان شهر/ رئیس اداره محیط زیست شفت از تشکیل ۲۸ فقره پرونده قضایی در زمینه برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه در این شهرستان خبر داد و گفت: احکامی نیز در این زمینه صادر شده است.

رضا زمانی اظهارکرد: در راستای تحقق وظایف سازمانی و حفظ محیط زیست، یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت با انجام گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی از زیستگاه‌های این شهرستان ضمن اطلاع رسانی به عموم، برخورد قاطع و قانونی با هرگونه تخلف در دستور کار قرار دادند.

زمانی افزود: در شش ماه گذشته طی عملیات‌های انجام شده توسط یگان حفاظت ۷ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ۱۴ فقره پرونده در زمینه تخلفات شکار و صید غیرمجاز در شهرستان شفت تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد که منجر به صدور احکام قضایی به مبلغ ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت شد.

وی با اشاره به اینکه طی شش ماهه گذشته در راستای برخورد با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه نیز اقداماتی صورت گرفته است، ادامه داد: در این مدت ۲۸ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد که به صدور حکم ۹ ماه حبس تعزیری و مجموع ۳۹ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت و ۶۰ ساعت کار در کمیته امداد منجر شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت همچنین بیان کرد: ۳۲ فقره پرونده نیز در زمینه آتش زدن کاه و کلش و ۷ فقره پرونده مربوط به عدم مدیریت صحیح پسماند با مجموع جرایم ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی در شش ماهه گذشته صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر اقدامات مذکور ۷ پرنده آسیب دیده شامل یک بهله شاه بوف، ۲ بهله عقاب جنگلی، یک بهله عقاب تالابی، یک قطعه کشیم، ۲ بهله جغد انبار و یک سرتشی و یک سر جوجه تیغی نیز پس از تیمار و بهبود شرایط در طبیعت شهرستان رهاسازی شدند.

زمانی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اقدام به شکار و صید برداشت غیرمجاز شن و ماسه یا آلوده کردن و یا تخریب محیط زیست مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت اطلاع دهند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3430

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics