• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
4
در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت:

بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار در رشت

  • کد خبر : 3369
  • 12 آذر 1397 - 11:44
بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار در رشت

در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت طرح ساماندهی مشاغل سیار با مشارکت بخش خصوصی بررسی شد. گیلان شهر/  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی اسطوره گیلان زمین است. حجت جذب با تاکید بر […]

در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت طرح ساماندهی مشاغل سیار با مشارکت بخش خصوصی بررسی شد.
گیلان شهر/  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی اسطوره گیلان زمین است.
حجت جذب با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی دستفروشان رشت گفت: دستفروشان رشت و مشاغلی که به آن اشتغال دارند باید شناسایی و سپس با بررسی تمامی جوانب درباره طرح ساماندهی مشاغل سیار تصمیم گیری شود.
وی به لایحه کمک مالی به تیم های داماش و سپیدرود اشاره کرد و گفت: رئیس شورا نامه ای در این باره به سازمان بازرسی ارسال کرده اما پس از گذشت چند هفته تا کنون پاسخی در این باره از سوی بازرسی ارسال نشده و با توجه به وضعیت خاصی که به لحاظ مالی بر تیم های داماش و سپیدرود حاکم است با موافقت دیگر اعضای کمیسیون یک بار دیگر این لایحه را برای تصمیم نهایی به صحن شورای رشت ارسال می کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با گرامی داشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی نماد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی مردم رشت است.
فاطمه شیرزاد با اشاره به لایحه راه اندازی بازارچه گیل بانو افزود: زنان در ارتقای خانواده نقش مهمی دارند و از دوران فعالیت شورای چهارم رشت قرار بود مکانی به منظور عرضه محصولات تولیدی توسط زنان سرپرست خانواده و با هدف حمایت از آنان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه موسسات مختلفی در حوزه بانوان فعالیت می کنند گفت: پیشنهاد ایجاد مکانی ثابت به منظور عرضه محصولات و حمایت از زنان سرپرست خانواده در شورای پنجم رشت قوت گرفت و حال با تمامی فراز و نشیب ها ایجاد بازارچه گیل بانو به مراحل پایانی رسیده و امیدوارم این بازارچه به یک برند و مرکز خرید مطرح تبدیل شود.
شیرزاد با تاکید بر بررسی فنی و مهندسی درباره استحکام ساختمان احداث شده به منظور راه اندازی بازارچه گیل بانو بیان کرد: در بودجه سال ۹۸ سازمان فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت ایجاد دو بازارچه مختص بانوان در دستور کار قرار می گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به طرح ساماندهی مشاغل سیار در رشت اظهار کرد: در این طرح باید جامعه هدف و نیازهایشان به درستی بررسی شود.
فرهام زاهد با بیان اینکه سرمایه گذار این طرح باید پیشنهادات خود را به صورت مشخص مطرح کند گفت: سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت باید به تمامی مباحث در طرح های سرمایه گذاری دقت داشته و اعتماد سرمایه گذاران و منافع شهروندان را تامین کند.
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت در جلسه امروز با اشاره به طرح ساماندهی مشاغل سیار در رشت اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای کشور این ساماندهی به صورت خصوصی انجام شده است.
مریم گل احضار با بیان اینکه شهرداری رشت درباره این طرح مطالعاتی انجام نداده است گفت: سرمایه گذار این طرح مشهدی بوده و قصد دارد در ابتدا سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومانی در رشت انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار این طرح تمامی تائیدیه های مورد نظر را از ادارات بهداشت و غیره دریافت کرده است تصریح کرد: قرار است سرمایه گذار در ابتدا در قالب مطالعاتی به این طرح ورود کرده و پس از آن با شناسایی دستفروشان نسبت به ساماندهی آنان اقدام شود.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان جزو دغدغه های شهرداری رشت است اظهار کرد: آمار دستفروشان در شب های بارانی کاهش پیدا کرده است.
علی مقصودی با بیان اینکه دستفروشی در ایام عید در رشت به هفت تا هشت هزار بساط افزایش پیدا می کند افزود:
حدود پنج هزار واحد صنفی در بازار رشت حضور دارند و فواید فراوانی از اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد دستفروش بالغ بر ۲۵ سال سابقه فعالیت دارند بیان کرد: ما در تلاشیم تا با اجرای طرح روز بازارها در رشت تا حدودی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم. مقصودی با اشاره به اینکه نیروی قهریه برای مقابله با برخی از مشکلات پیرامون دستفروشان لازم است افزود: فعالیت دستفروشان طی سالیان متمادی در خیابان مشخص برای افراد دستفروش ایجاد حق نمی کند و تمامی شهروندان باید از حقوق یکسان در فضای شهری برخوردار شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت به قرار داد یکسان نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ نفر نیروی سد معبر شهرداری رشت در حال حاضر در تمامی ساعات مشغول به فعالیت نبوده وقصد داریم از این تعداد نیرو به طور صحیح در بخش های مورد نیاز استفاده کرده و امیدوارم اعضای شورا با جدا سازی قرار داد آنان از نیروهای پسماند موافقت کنند.
مدیر عامل موسسه خیریه ایزددوستان با حضور در جلسه مشترک امروز کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت ومحیط زیست شورای رشت با ابراز گلایه از طولانی شدن روند آغاز به کار بازارچه گیل بانو اظهار کرد: موسسه ایزددوستان
حدود یازده سال مشغول فعالیت در حوزه زنان سرپرست خانواده است.
گلناز نظامی با بیان اینکه پروژه بازارچه گیل بانو از سوی اداره کل امور بانوان استانداری گیلان فراخوان شد افزود: چند طرح در این باره پیشنهاد داده شد و در نهایت با طرح پیشنهادی موسسه خیریه ایزددوستان موافقت شد.
با موافقت اعضای کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت مقرر شد لایحه واگذاری بازارچه گیل بانو به منظور تصمیم گیری نهایی در کمیسیون تلفیق شورا بررسی شده و اعضای شورا با جداسازی قرار داد نیروهای سد معبر از نیروهای پسماند شهرداری رشت موافقت کردند.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics