• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
دادستان گیلان مطرح کرد

نظارت دقیق بر منابع مالی تخصیصی دولت به گیلان

  • کد خبر : 3300
  • 11 آذر 1397 - 22:19
نظارت دقیق بر منابع مالی تخصیصی دولت به گیلان
دادستان گیلان با تأکید بر اهمیت بسته شدن بسترهای وقع جرم برای آرامش جامعه گفت: وقتی دولت به استان گیلان منابع مالی مناسبی می‌دهد باید روی این منابع نظارت کرد تا در مسیر درست خرج و هدایت شوند.

به گزارش گیلان شهر ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مصطفوی نیا در نشست‌ شورای قضایی گیلان در سالن شهید بهشتی دادگستری با بیان اینکه لازمه مقابله با جرم بستن بسترهای وقوع جرم است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در استان و کشور وقوع جرم کمتر و جامعه آرامش بیشتری داشته باشد باید بسترهای وقوع جرم را ببندیم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها گفت: بعضی از شعبه‌های بانکی ما بدون اجازه از مقام‌های بالادستی به  عده‌ای تسهیلات  میلیاردی می‌دهند ولی زمانی که فردی برای گرفتن یک وام ساده به بانک مراجعه می‌کند می‌گویند منابع نداریم و این موضو‌ع روی جامعه اثرگذار می‌گذارد.

دادستان استان گیلان با اذعان به اینکه دادستانی در مراکز تصمیم‌گیری هیچ نقشی ندارد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم‌ از وقوع جرمی ‌جلوگیری شود باید در بحث‌ پیشگیری خوب عمل کنیم ولی متأسفانه دادستانی در مراکز تصمیم‌گیر هیچ نقشی ندارد و تنها حکم صادر می‌کند.

وی لازمه استفاده درست از منابع مالی را هدایت درست آن دانست و بیان کرد: وقتی دولت به استان گیلان منابع مالی مناسبی می‌دهد باید روی این منابع نظارت کرد تا در مسیر درست خرج و هدایت در غیر این صورت با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

مصطفوی نیا با اذعان به اینکه قوه قضاییه باید اثرگذار باشد نه اینکه فقط حکم صادر کند افزود: قبل از وقوع هر جرمی باید از انجام آن جلوگیری و پیشگیری شود ولی متأسفانه ما در این موضوع خوب عمل‌نکرده‌ و شاهد پرونده‌های فراوانی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر منابع مالی درست در استان هزینه شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود گفت: ما باید منابع مالی از سوی دولت به استان می‌آید را صرف رونق اشتغال و حل مشکلات کارخانجات کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل و مردم به مسؤولین اعتماد بیشتری خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics