• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
فرماندار رشت:

مشکلات شهرستان رشت با تکیه بر ظرفیت‌های ملی قابل رفع است

  • کد خبر : 3269
  • 10 آذر 1397 - 13:46
مشکلات شهرستان رشت با تکیه بر ظرفیت‌های ملی قابل رفع است

فرماندار رشت ‌گفت: بسیاری از مشکلات و موانع شهر رشت در مواجهه با مواقع بحرانی و بارش برف با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های ملی و مساعدت نمایندگان مجلس قابل رفع است. گیلان شهر/  میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در جلسه مدیریت بحران و ضعف برق شهرستان رشت اظهار داشت:‌ بسیاری از مشکلات شهرستان و شهر رشت […]

فرماندار رشت ‌گفت: بسیاری از مشکلات و موانع شهر رشت در مواجهه با مواقع بحرانی و بارش برف با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های ملی و مساعدت نمایندگان مجلس قابل رفع است.

گیلان شهر/  میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در جلسه مدیریت بحران و ضعف برق شهرستان رشت اظهار داشت:‌ بسیاری از مشکلات شهرستان و شهر رشت در حوزه امکانات با جذب اعتبارات بیشتر از منابع استانی و ملی به ویژه با مساعدت بیشتر نمایندگان مجلس قابل رفع است.

‌فرماندار رشت با بیان اینکه مشکلات شهرستان و شهر رشت در مواقع بارش باران و برف زیاد بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است عنوان کرد:‌ مسدود شدن راه‌ها و معابر شهری و روستایی از جمله این مشکلات است که همواره موجبات گله‌مندی مردم و حتی مدیران را فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت بخشی از مشکلات ناشی از بارش‌ها و نزولات جوی را طبیعی دانست و تصریح کرد: بخش دیگری از معضلاتی که به این سبب در شهرستان رشت به وقوع می‌پیوندد به علت ضعف عملکردها بر می‌گردد بنابراین باید با هماهنگی بیشتر این نقیصه را برطرف کنیم.

مؤمنی‌زاده بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم را برای کاهش مشکلات در مواقع بحرانی تأکید کرد و ابراز داشت: ارتقاء آمادگی در سطح دستگاه‌ها، تدوین بانک اطلاعاتی نیروی انسانی و ماشین‌آلات، حفظ هوشیاری و حضور تمام وقت اعضای ستاد مدیریت بحران می‌تواند به کاهش مشکلات مردم کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با بحران بارش شدید باران در شهرستان رشت امکانات به اندازه کافی وجود ندارد بیان داشت: برای رفع این موضوع انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستهد مدیریت بحران شهرستان رشت برای جذب امکانات بیشتر از منابع محلی و استانی اهتمام ورزند.

فرماندار رشت مساعدت نمایندگان مردم شهرستان رشت برای جذب اعتبارات و امکانات ملی را نیز متذکر شد و عنوان کرد:‌ شهرستان رشت دارای ‌۷ شهر و ۶ بخش است بنابراین به توجه به وسعت راه‌ها و معابر این حوزه انتظار داریم نمایندگان برای جذب منابع ملی اقدامات ویژه‌ای را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت به حداقل رساندن مشکلات مردم در مواقع بارش سنگین باران و برف را مورد تأکید قرار داد و گفت: از شهرداران و بخشداران انتظار داریم در زمینه تدوین بانک اطلاعات نیروی انسانی و ماشین آلات دولتی و خصوصی محل خدمت خود و ارائه آن به فرمانداری شهرستان رشت اهتمام داشته باشند.

مؤمنی‌زاده با بیان اینکه در مواقع بحرانی حضور یک نماینده از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در فرمانداری الزامی است افزود: تمامی عملکردها و اقدامات اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت برای شناسایی و رفع نواقص موجود توسط کمیته بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بحث انسداد راه‌ها و مشکلاتی که برای مردم شهرستان رشت در زمان بارش برف و باران‌های سنگین رخ می‌دهد را متذکر شد و تصریح کرد: تجهیزات دستگاه‌های ذیربط برای برف‌روبی و بازگشایی معابر در سطح پایینی قرار دارد اما انتظار داریم با جذب امکانات ملی این نقیصه‌ها برطرف شود.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه قطع برق در مواقع بحرانی از جمله موضوعاتی است که باعث اختلال در روند خدمات رسانی به مردم می‌شود گفت:‌ از تمام دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه در حوزه راهداری و شرکت سهامی برق انتظار داریم برای مواجهه مؤثر با مواقع بحرانی آمادگی خود را حفظ کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ضرورت اتخاذ یک مکانیزم خاص توسط دستگاه‌ها برای به حداقل رساندن مشکلات در مواقع بحرانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با نگاه محلی و استانی و سپس ملی بخش زیادی از مشکلات خود را در حوزه تأمین امکانات برطرف کنند.

مؤمنی‌زاده آمادگی ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت گاز در حوزه شهرستان رشت را در زمان بارش شدید برف متذکر شد و گفت: از شهرداران و بخشداران شهرستان رشت نیز انتظار داریم جهت تجمیع ظرفیت‌ها و مقابله با مواقع اضطراری جلسات مدیریت بحران ‌را در حوزه فعالیت خود تشکیل دهند.

وی فعال‌تر کردن دهیاران و یا انجام عملیات شاخه‌زنی درختان حاشیه معابر را نیز از جمله اقدامات لازم‌الاجرا اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم جهت به حداقل رساندن قطع جریان برق در مواقع بحرانی شاخه‌زنی درختان است تا اختلالات کمتری در این حوزه برای مردم ایجاد شود.

فرماندار شهرستان رشت جلوگیری از وقوع کمبود در حوزه مایحتاج و ارزاق عمومی توسط سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان را خواستار شد و بیان داشت:‌ تأمین سوخت مورد نیاز نانوایی‌ها و یا تأمین اقلام خوراکی مورد نیاز در سطح فروشگاه‌ها از جمله این اقدامات لازم و مقضی است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3269

برچسب ها

خبر های مرتبط

07دی
تنوع غذایی رشت یادگاری از بانوان فرهیخته رشت است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت:

تنوع غذایی رشت یادگاری از بانوان فرهیخته رشت است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics