• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

گیلان|‌ عملیات اجرایی راه آهن رشت به انزلی با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود

  • کد خبر : 3113
  • 06 آذر 1397 - 19:11
گیلان|‌ عملیات اجرایی راه آهن رشت به انزلی با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اهمیت اتصال راه آهن رشت-‌ قزوین به بندر انزلی گفت:‌ عملیات اجرایی قطعه ۸ راه آهن رشت به انزلی با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

به گزارش گیلان شهر حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با حضور خارج از برنامه معاون رئیس جمهور در بندرانزلی جهت بازدید از روند ساخت راه آهن رشت به بندرانزلی که با پیگیری‌های اینجانب تحقق پیدا کرد مقرر شد کلنگ اجرای قطعه ۸ این مسیر ریلی با حضور رئیس جمهور به زمین زده شود.

وی از بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند ساخت مسیر ریلی رشت به انزلی نیز سخن گفت و ابراز داشت: بازدید از نحوه ساخت قطعات ۶ و ۷ راه آهن رشت -‌ بندرانزلی،‌ ارائه گزارشات کارشناسان پروژه و بررسی راهکارهایی جهت رفع مشکلات مالی طرح از جمله دستاوردهای این بازدید است.

خسته‌بند بر لزوم اتصال راه آهن رشت-‌ قزوین به انزلی تأکید کرد و بیان داشت: طبق مصوبه مجلس طرح‌های عمرانی و زیرساختی باید توجیه اقتصادی،‌ فنی و مالی داشته باشند بنابراین بر اساس این قانون مسیر ریلی رشت-‌ قزوین بدون اتصال به انزلی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس حمل ۱۰ میلیون تن بار و نقل انتقال بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر را از ظرفیت‌های راه‌آهن رشت-‌ قزوین دانست و تصریح کرد:‌ برای تحقق تمامی این اهداف ذکر شده لزوم اتصال راه‌آهن رشت-‌ قزوین به بندرانزلی بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس طول مسیر خط ریلی رشت به سمت بندرانزلی را ۴۲ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: این مسیر به سه بخش شامل قطعه ۶،‌ قطعه ۷ و قطعه ۸ تقسیم‌بندی و سپس کار اجرایی ساخت قطعه ۶ آن در حدود ۳ سال قبل توسط پیمانکار مربوطه آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساخت قطعه ۷ راه آهن رشت به انزلی امسال توسط پیمانکار شروع شده است عنوان کرد: در تلاش هستیم همزمان با ورود رئیس جمهور به استان گیلان جهت افتتاح نهایی پروژه راه آهن قزوین به رشت کلنگ اجرای قطعه ۸ راه آهن رشت به انزلی نیز به زمین زده شود.

خسته‌بند علت بروز تأخیر در مسیر اجرای قطعه ۸ پروژه ریلی رشت به بندرانزلی را اعمال برخی تغییرات در طرح اولیه اعلام کرد و اظهار داشت: در خلال برگزاری جلساتی با حضور مشاوران و کارشناسان طرح مقرر شد پل ۲٫۷ دهم کیلومتری این پروژه به صورت دو منظوره طراحی و ساخته شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به اینکه با تغییر طرح علاوه بر عبور راه‌آهن امکان تردد تریلی‌ها نیز فراهم می‌شود گفت:‌ از جمله مزایای این تصمیم می‌توان به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی،‌ کاهش تصادفات،‌ عدم ورود ماشین‌آلات باری سنگین به داخل شهر بندرانزلی اشاره کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند ساخت قطعات ۶ و ۷ راه آهن را مطلوب دانست و تصریح کرد: استماع گزارشات کارشناسان طرح و قول مساعد معاون رئیس جمهور جهت رفع مشکلات مالی پروژه از دستاوردهای مهم این بازدید چند ساعته است.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر راه آهن رشت به انزلی حدفاصل خاچکین به سمت شهر انزلی خط ریلی به دو شاخه تقسیم می‌شود بیان داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده یک شاخه از این مسیر ریلی با اتخاذ یکسری شرایط خاص به سمت منطقه آزاد و شاخه دیگر به سمت بندرانزلی هدایت می‌شود.

خسته‌بند موضوع تملک اراضی و خرید زمین‌های موجود در مسیر توسط سازمان منطقه آزاد انزلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: پس از اتمام این مرحله،‌ ریل‌گذاری شاخه فرعی راه آهن تا محدوده منطقه آزاد، انجام کارهای فنی و زیرساختی لازم‌ و سرمایه‌گذاری طرح توسط خود دولت انجام می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در شهرستان بندرانزلی گفت:‌ امیدواریم با بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه‌های عمرانی بندرانزلی که به اتفاق استاندار،‌ فرماندار بندرانزلی و دیگر مسئولان شهرستای و استانی انجام شد روند اجرای پروژه‌های این شهرستان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/‌م

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3113

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics