• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
5
فرماندار شهرستان رشت در گفتگوی ویژه خبری:

رفع مشکل سراوان نیازمندهمکاری مردم و عزم همه مسئولان است /در دهه فجر امسال ۱۷۰کیلومتر راه اسفالته در شهرستان به بهره برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 3091
  • 06 آذر 1397 - 11:53
رفع مشکل سراوان نیازمندهمکاری مردم و عزم همه مسئولان است /در دهه فجر امسال ۱۷۰کیلومتر راه اسفالته در شهرستان به بهره برداری خواهد رسید

گیلان شهر/ دکتر میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت، در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز گیلان به مشکلات سایت زباله سراوان اشاره و اظهار کرد: آلودگی های زیست محیطی در سروان از مشکلات جدی شهرستان است که باید حل شود . وی با بیان اینکه انباشت مستمر و دفن غیر بهداشتی زباله در […]

گیلان شهر/ دکتر میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت، در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز گیلان به مشکلات سایت زباله سراوان اشاره و اظهار کرد: آلودگی های زیست محیطی در سروان از مشکلات جدی شهرستان است که باید حل شود .

وی با بیان اینکه انباشت مستمر و دفن غیر بهداشتی زباله در سراوان قریب به پنجاه سال سابقه دارد، گفت: آلودگی آب و خاک و هوای ناشی از انباشت زباله، مردم خون گرم و مهربان سروان را با مشکلات زیست محیطی مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع این مشکل نیازمند همکاری مردم و عزم همه مسئولان است، خاطر نشان کرد: بر این اساس، قرار دادی باشرکت لوله سازی شمال در مورد تصفیه شیرابه های زباله صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: تست آزمایشی این طرح شروع شده و با راه اندازی آن، به زودی تصفیه شیرابه در محل سروان رشت شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: تهیه و نصب دستگاه زباله سوز یکی دیگر از طرح های مقابله با مشکل پسماند در سراوان است که پس از تامین اعتبار، این پروژه نیز راه اندازی خواهد شد.

دکتر مومنی زاده با اشاره به اینکه حل معضل زباله سروان در الویت برنامه ها قرار دارد، افزود: رفع این مشکل تحت پیگیری ویژه ای قرار دارد.

وی به پیگیری برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه زباله سوز اشاره و ضمن تشکر از پشتیبانی استاندار محترم در این رابطه، اظهار کرد: دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور پرداخت اعتبارات دستگاه زباله سوز را داده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به طرح تفکیک زباله در مبدا گفت: اجرای کامل این طرح حجم زباله و به تبع آن آلودگی را تا قریب به نیمی از وضعیت موجود، کاهش می دهد؛ لذا اجرای آن باید با جدیت بیشتری توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر دنبال شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی و همکاری همه آحاد جامعه است.

دکترمومنی زاده در ادامه اضافه کرد: ،حدود ۲۷ درصد از زمین های کشاورزی درشهرستان رشت قراردارد.

فرماندار شهرستان رشت به ظرفیت های کشاورزی درگیلان اشاره و تصریح کرد: ۶۴ هزار هکتار شالی و ۷هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان رشت وجود دارد.

وی ادامه داد: بخاطر ارتقا معیشت کشاورزان، توجه به کشاورزی باید در اولویت برنامه ها قرارگیرد.

دکترمومنی زاده با اشاره به تنش های آبی در سال زراعی گذشته گفت: خوشبختانه با تدبیر استاندار محترم، جناب آقای دکترسالاری، سال زراعی خوب و مطلوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه ها و استخرها اظهار کرد: ۱۰۲پهنه استخر در این شهرستان قرار دارد که لایروبی ۲۰ استخر، صورت گرفته یا در دست انجام است.

وی با تاکید بر اینکه جهت مقابله با بحران آب کشاورزی از هم اکنون باید موانع را شناسایی و رفع نمود، افزود:. از همه ظرفیت ها در این راستا باید بهره گرفته شود تا از بروز خسارت به کشاورزان درسال زراعی آتی جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان رشت به راههای روستایی این شهراشاره و خاطر نشان کرد: توسعه راه ، زیر ساخت زیرساخت هاست، بهسازی و توسعه راهها یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی است.

دکتر مومنی زاده با تشکر از اهتمام فراوان نمایندگان مردم شهرستان رشت درمجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: میانگین شاخص برخورداری راه گیلان ۵۴درصد است که این شاخص در شهر رشت ۵۶ درصد است.

وی اظهار کرد: یک هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه در شهر رشت وجود دارد که از این مجموع ۷۳۰ کیلومتر نیازبه آسفالت دارد.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۱۷۰ کیلومتر از راههای این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این پروژه ، شاخص برخورداری راه،این شهرستان به ۶۰ درصد خواهد رسید.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر امید شاخص برخورداری راه این شهرستان ۴۶ درصد بودکه به ۵۶ درصد ارتقا یافت ، هرچند که حق مردم ما بسیار بیشتر از این است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3091

برچسب ها

خبر های مرتبط

07دی
تنوع غذایی رشت یادگاری از بانوان فرهیخته رشت است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت:

تنوع غذایی رشت یادگاری از بانوان فرهیخته رشت است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics