گیلان شهر، سرهنگ جابر صفاری با اشاره به وضعیت محورهای ورودی و خروجی استان گیلان، اظها کرد: در حال حاضر شاهد ترافیک عادی و روان در محورهای برون شهری استان گیلان هستیم.

سرهنگ صفاری افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گیلان در حال حاضر از برخی محورهای استان گیلان بارش شدید باران گزارش شده است.

وی با اشاره به بارش برف در محور اسالم به خلخال و پونل به خلخال، گفت: توصیه می شود رانندگان برای تردد از محورهای کوهستانی حتما از تجهیزات زمستانی خودروی خود اطمینان داشته و لباس گرم و سوخت کافی و همچنین زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

جانشین پلیس راه گیلان به حوادث رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۹ فقره تصادف منجر به جرح در محورهای استان رخ داده که بر اثر آن ۲۷ نفر از هموطنان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: مهم ترین عوامل بروز این حوادث عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم بوده است.

سرهنگ صفاری با اشاره به تعطیلات پیش رو و کنترل بار ترافیک خروج مسافر از اعمال محدودیت ترافیک برای روز یکشنبه خبر داد و گفت: تردد تمامی کامیون ها و ماشین‌های باری سنگین به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح فردا یکشنبه تا ۲۴ همان روز، در محور رشت به قزوین و برعکس و محور آستارا به اردبیل و برعکس ممنوع خواهد بود.