• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4

افزایش جرایم سایبری در گیلان

  • کد خبر : 2962
  • 30 آبان 1397 - 10:17
افزایش جرایم سایبری در گیلان
جرایم سایبری در گیلان 55 درصد افزایش یافته است.

افزایش جرایم سایبری در گیلانبه گزارش گیلان شهر ،رئیس پلیس فتای استان امروز گفت : وقوع جرایم در فضای مجازی در گیلان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد بیشتر شده است.
سرهنگ محمد خانی با اعلام اینکه هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرایم سایبری در گیلان است افزود : برداشت های غیر مجاز اینترنتی پول از حساب های بانکی ، قمار بازی ، تهدید و مزاحمت از دیگر جرایم سایبری که در استان رخ می دهد.
وی آگاهی کم مردم از روش های کلاهبردان اینترنتی ، افزایش کاربران اینترنتی ، سهولت ارتکاب جرم ، مخفی بودن مجرم و توسعه فناوری های نوین را از علت های اصلی افزایش جرایم سایبری اعلام کرد.
رئیس پلیس فتای گیلان از فیشینگ به عنوان یکی از روش های کلاهبرداری سایبری نام برد و گفت : کاربران برای تشخیص سایت واقعی از سایت جعلی حتما آدرس مورد نظر را خود وارد کنند و یا به داشتن حرف s در آدرس hpps توجه کنند.
سرهنگ محمد خانی اسکیمر را از دیگر روش های کلاهبرداری اعلام کرد و افزود : این روش با استفاده از دستگاه کارتخوان هنگام خرید انجام می شود که برای جلوگیری از  وقوع این جرم شهروندان خودشان رمز کارت را وارد کنند.
وی در ادامه با اشاره به کلاهبرداری به بهانه پرداخت بسته های حمایتی دولت گفت : برای پرداخت بسته حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد پیامک ارسال نمی شود و شهروندانی که در زمینه ارسال رمز دوم کارت های بانکی برای دریافت این بسته فریب خورده اند در اسرع وقت رمز دوم را تغییر دهند.
رئیس پلیس فتا گیلان در پایان از شهروندان خواست از دادن رمز دوم کارت های بانکی برای دریافت هدیه خودداری کنند و برای ورود این رمز در سایت های اینترنتی از صفحه کلید ویندوز استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2962

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics