• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
5

رایزنی سفیر کره جنوبی با استاندار گیلان در رشت

  • کد خبر : 2957
  • 29 آبان 1397 - 23:52
رایزنی سفیر کره جنوبی با استاندار گیلان در رشت
سالاری استاندار گیلان و یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران امروز در نشستی در رشت در خصوص افزایش همکاری اقتصادی رایزنی کردند.

رایزنی سفیر کره جنوبی با استاندار گیلان در رشتبه گزارش  گیلان شهر ، استاندار امروز در دیدار سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گیلان در بخش‌های صنعت، آموزش، گردشگری و کشاورزی گفت : ساحلی‌ بودن گیلان می ‌تواند زمینه همکاری و سرمایه ‌گذاری در بخش‌های شیلات ، آبزی‌ پروری ، کشتیرانی و گردشگری دریایی را نیز فراهم کند.
سالاری با اشاره به توانمندی های بخش خصوصی برای اجرای طرح های مشترک سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و گردشگری افزود : گیلان در زمینه صنعت نساجی به ویژه در تولید پوشاک و نخ ابریشم نیز جایگاه خوبی دارد که می‌تواند بستری برای توسعه همکاری‌ها با کره جنوبی باشد.
وی وجود بنادر مهم شمال کشور در گیلان را فرصتی مناسب برای افزایش صادرات و واردات کالا دانست و گفت : ویژگی های طبیعی و ساحلی گیلان تنوع طرح های سرمایه گذاری در این استان را افزایش داده است.
سفیر کره جنوبی در ایران نیز در این دیدار نقش گیلان در اقتصاد ایران را بسیار با اهمیت دانست و گفت : همکاری میان ۲ کشور کره جنوبی و ایران می‌تواند از طریق گیلان تقویت شود.
یو جانگ هیان با بیان اینکه کره جنوبی به همکاری‌های خود با ایران در حوزه برجام ادامه می‌دهد افزود : تلاش می‌ کنیم تا روابط بهتری میان سفارت کره جنوبی و استان گیلان شکل بگیرد.
سفیر کره جنوبی همچنین در نشستی با هیات رئیسه دانشگاه گیلان زمینه های ارتباط این دانشگاه با دانشگاه های کشورش را بررسی کرد.
تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان و ایجاد دوره های زبان آموزی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics