گیلان شهر/ در پایان دهمین دوره رقابت های قهرمانی بوکس نوجوان کشور که با حضور ۲۲۰ بوکسور از استان های مختلف کشور در همدان برگزار شد تیم گیلان با کسب ۳ مدال طلا و ۴ مدال برنز به مقام قهرمانی تیمی این رقابت ها دست یافت.

تیم نوجوانان گیلان در حالی موفق به قهرمانی کشور شد که از مجموع ١٣ وزن این مسابقات با ٨ بوکسور توانست در پایان با کسب ٣ مدال طلا و ۴ برنز و در مجموع با ٧ مدال و کسب ٣۵ امتیاز بالاتر از تیمهای کرمانشاه و کردستان پس از ٢٢ سال به صورت تیمی در تمام رده های سنی مختلف و برای اولین بار در این رده سنی به مقام قهرمانی کشور برسد.

در این رقابت ها در وزن ۵۴ کیلوگرم امیرحسین کدیور، در ۷۵ کیلوگرم عرشیا شعبانی پور و در ۸۰ کیلوگرم دانیال کدیور موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین در وزن ۴۸ کیلوگرم علیرضا شعبان زاده، در وزن ۵۲ کیلوگرم پوریا زارع، در ۵۷ کیلوگرم علی نجفی و در ۶۶ کیلوگرم حبیب پورکان به مدال برنز دست یافتند.

در این مسابقات فرهاد راحل، محمود بابایی ، یوسف کوهی،سعید کوهی،شهاب مراتی مربیان تیم گیلان بودند و علیرضا پروانه نائب ریئس هیات نیز به عنوان سرپرست تیم گیلان را همراهی کردند.

شایان ذکر است از زمان حضور امین قاسمی پور در راس هیئت بوکس گیلان تلاش های بسیاری برای احیای این رشته در سطوح پایه صورت گرفت که سرانجام نتیجه این تلاش ها در رقابت های کشوری دیده شد و برای نخستین بار قهرمانی نوجوانان کشور به گیلان رسید.