• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6

نمایشگاه کتاب گیلان” در رشت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2719
  • 21 آبان 1397 - 16:51
نمایشگاه کتاب گیلان” در رشت برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان ۲۶ آبان‌ تا اول آذرماه با حضور ۴۵۰ ناشر در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، فیروز فاضلی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در رشت اظهار داشت: نمایشگاه کتاب استان گیلان پنجمین سالی است که به طور متوالی یرگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تبدیل به یک فرهنگ در استان گیلان شده است گفت: نخستین نمایشگاه کتاب استان گیلان در سال ۷۱ برگزار شد تا سرآغاز یک رویداد فرهنگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان تعداد نمایشگاه استانی کتاب در کشور به ۳۷۰ می‌رسد اعلام کرد: رسانه‌ها زبان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ان زمینه هستند.

فاضلی با بیان اینکه ۴۵۰ ناشر در نمایشگاه کتاب استان گیلان حضور دارند خاطرنشان کرد: ۳۵ ناشر گیلانی در این نمایشگاه محصولات خود را برای اهالی فرهنگ ارائه میکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه کتاب‌های کاغذی هیچگاه ار رونق نمی‌افتند گفت: مشکلات کاغد بر روی نشر کتاب تاثیر گذاشته و مشکلات اقتصادی برای ناشران به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا عطر کتاب در خانواده‌ها جاری شود و تمایل به کتابخوانی افزایش پیدا کند اظهار داشت: چاپ کتاب کاغذی با چاپ دیجیتال منافاتی ندارد.

فاضلی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ۲۰ درصد از تخفیف کتاب را پرداخت می‌کند عنوان داشت: ۳۰ درصد تخفیف با کمک ناشران به خریداران کتاب داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز ۲۶ آبان آغاز شده و تا اول آذرماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: از سه ناشر، یک کتاب فروش و یک مولف خردسال در روز افتتاحیه این نمایشگاه تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت خوبی برای نهادهای فرهنگی جهت ارائه دستاوردهایشان است گفت: مراسم مختلف توسط نهادها در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی موجبات گسترش فرهنگ کتابخوانی را مهیا کرد اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مطالبه عموم مردم گیلان است و این نیاز در جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی نمایشگاه کتاب متعلق یه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیست خاطرنشان کرد: ناشران باید در مورد غرفه آرایی اقدامات لازم را انجام بدهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جامعه دانشگاهی منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب استان گیلان است افزود: مدیران استانی نیاز جامعه به کتاب را دیدند و به همین جهت در برگزاری آن کمک زیادی را انجام دادند.

فاضلی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب استان گیلان بزرگترین رویداد فرهنگی استان است خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان متولی برگزاری نمایشگاه کتاب است و متصدی نمایشگاه ناشران هستند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2719

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics