• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
2

مرکز جامع بیماران خاص در گیلان راه اندازی می شود

  • کد خبر : 2721
  • 21 آبان 1397 - 17:04
مرکز جامع بیماران خاص در گیلان راه اندازی می شود
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از راه اندازی مرکز جامع بیماران خاص در این استان خبر داد.

به گزارش گیلان شهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست، علی داوودی بیان داشت: مرکز جامع بیماران خاص شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، توانبخشی، دندانپزشکی، تصویربرداری، سونوگرافی، بخش تراکم استخوان، کلینیک قلب و اکو است.

وی درمانگاه مشاوره های تخصصی، تریاژ، داروخانه، پذیرش، مشاوره ژنتیک، پلاسما فرزیس، بستری موقت، بخش تزریق خون، اتاق معاینه، واحد مددکاری، واحد پرستاری، ریجستری it و آزمایشگاه را از دیگر بخش های این مرکز عنوان کرد.
به گفته داوودی، در زمان حاضر مرکز جامع بیماران خاص به همت خیرین سلامت، با همکاری شهرداری رشت و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در فضایی به مساحت ۴۲۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه در حال احداث است که تجهیز آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و برای ساخت و تجهیز این مرکز حدود دو میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این باره گفت: ماهانه یک هزار و ۵۰۰ بیمار با مراجعه به این دانشگاه از خدمات بیماری های خاص بهره مند می شوند.
اسماعیل نورصالحی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ماهانه افزون بر یک میلیارد تومان برای بیماران خاص و افراد دارای بیماری های صعب العلاج هزینه می کند.
استان گیلان دارای ۲۵۰ بیمار هموفیلی، یک هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، یک هزار و ۷۹۵ بیمار ام اس و یک هزار و یکصد بیمار دیالیزی است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2721

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics