• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3

حمایت از شرکت های دانش بنیان با پرداخت تسهیلات

  • کد خبر : 2663
  • 19 آبان 1397 - 23:41
حمایت از شرکت های دانش بنیان با پرداخت تسهیلات

به گزارش گیلان شهر ، مرکز گیلان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور امروز در نشست مدیران شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است ، گفت: این صندوق امسال ۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت های دانش […]

به گزارش گیلان شهر ، مرکز گیلان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور امروز در نشست مدیران شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است ، گفت: این صندوق امسال ۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخت می کند .

آقای وحدت با اشاره به فعالیت ۴۰ شرکت دانش بنیان در گیلان افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای حمایت از ۱۵ شرکت دانش بنیان گیلان امسال ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کند.
وی در پایان تعداد شرکت های دانش بنیان گیلان را در مقایسه با نمودار جمعیتی مناسب ندانست و گفت: باید هرچه سریعتر شرکت های دانش بنیان استان توسعه یابد.
آقای باستی رئیس علم پارک و فناوری گیلان نیز از عملکرد شرکت های دانش بنیان استان ارائه داد و گفت : ۳۰ شرکت از ۴۰ شرکت دانش بنیان که در زمینه کشاورزی ، صنعت ، نانو تکنولوژی ، فناوری اطلاعات ، شیمی و مواد فعالیت می کنند در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از عقب ماندگی گیلان در زمینه جذب تسهیلات شرکت های دانش بنیان گفت : گیلان رتبه ۱۶ کشور را در زمینه تعداد شرکت های دانش بنیان و جذب تسهیلات حمایت از این شرکت ها دارد که این روند خوبی نیست.
آقای کوچکی نژاد افزود: در ماده ۵ قانون برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دولت موظف شد در مدت ۲ سال از محل مالی صندوق توسعه ملی یا ذخیره ارزی ۳ هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی کمک کند.
وی گفت: همچنین دولت مکلف شد سالانه نیم درصد از بودجه را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص دهد که این امر تاکنون محقق نشده است.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار به ردیف بودجه پارک علم و فناوری گیلان برای ساخت مجتمع بزرگ علم و فناوری در استان خبر داد و گفت : این اعتبار برای زیر ساخت های این مجتمع هزینه خواهد شد.
آقای کوچکی نژاد از رایزنی ها با وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی کشور برای ایجاد بزرگترین شهرک علم و فناوری کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: این شهرک قرار است در استان البرز راه اندازی شود اما با توجه به اینکه گیلان استانی کشاورزی است درصدد هستیم برای توسعه اشتغال و حمایت از شرکت های دانش بنیان به زودی این طرح به گیلان منتقل شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2663
  • نویسنده : رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رشت گفت : 2 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.
  • ارسال توسط :
  • 519 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics