• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
2

رتبه اول گیلان در فوت عابران پیاده/ روزی ۲ کشته

  • کد خبر : 2506
  • 12 آبان 1397 - 11:20
رتبه اول گیلان در فوت عابران پیاده/ روزی ۲ کشته

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان گفت: این استان رتبه نخست کشور را در فوت عابران پیاده دارد. گیلان شهر/ سرهنگ جاور صفاری که جهت شرکت در همایش جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستا به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به طور میانگین در سطح کشور ۴۵ نفر […]

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان گفت: این استان رتبه نخست کشور را در فوت عابران پیاده دارد.

گیلان شهر/ سرهنگ جاور صفاری که جهت شرکت در همایش جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستا به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به طور میانگین در سطح کشور ۴۵ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و ۹۷۰ نفر نیز مصدوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان از این آمار ۲ کشته در روز و ۲۳ نفر مصدوم است، ادامه داد: در هفت ماه نخست سال ۱۳۹۷، بالغ بر ۳۰۸ نفر در استان گیلان کشته شدند که ۱۰۶ نفر موتور سوار و ۵۸ نفر عابر پیاده بودند.

سرهنگ صفاری با تأکید بر اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ کاهش دارد، افزود: در سال گذشته استان گیلان رتبه اول کشور در فوت عابران پیاده و رتبه دوم تصادفات موتورسیکلت را به خود اختصاص داد که قابل تأمل است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹۸ موتور سوار در جاده های استان فوت کردند، خاطرنشان کرد: تعداد کثیری از رانندگانی که تصادف می‌کنند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، مجروح یا معلول می‌شوند.

جانشین فرماندهی پلیس راه استان گیلان در بخش دیگر سخنان خود به خسارات ناشی از این تصادفات اشاره کرد و توضیح داد: هزینه تصادف هر نفر ۷ میلیارد ریال است که در سال گذشته رقمی در حدود ۴۳۰ میلیارد ریال هزینه بر کشور تحمیل شد.

وی، توجه به ایمنی موتور سیکلت‌ها و عابران پیاده به خصوص هنگام تردد در شب را از اولویت‌ها برشمرد و اضافه کرد: بررسی تعداد کشته‌ها در میان موتورسواران، مبین این است که از موتورسیکلت به نحو شایسته‌ای استفاده نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده پلیس راه استان گیلان نیز گفت: محور آستارا – تالش یکی از مسیرهای قرمز و پرتصادف در استان گیلان است.

سرهنگ جاور صفاری در همایش جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستا که با شعار «کلاه ایمنی، ضامن سلامتی شما» در روستای سیبلی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: ساده ترین روش برای کاهش خطرات موتورسواری، استفاده از کلاه ایمنی است.

وی با بیان اینکه طول راه های استان گیلان ۵۹۳ کیلومتر است، ادامه داد: محور آستارا – تالش یکی از مسیرهای قرمز و پرتصادف در استان گیلان است که باید دلایل آن در چند بخش بررسی شود. ۴ درصد از کشت‌ ها بر اثر تصادفات در استان گیلان، با خودروهای پلاک شهرستان آستارا رخ می‌دهد.

سرهنگ صفاری با اشاره به اینکه باید استفاده از کلاه ایمنی به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود، تصریح کرد: در مجموع در سطح کشور شاهد کاهش تصادفات هستیم که رعایت قواعد و قوانین رانندگی توسط مردم از دلایل آن است.

وی با تأکید بر اینکه نام ایران در بین ۱۰ کشور پرتصادف جهان قرار دارد، اضافه کرد: به طور میانگین در کشور، روزانه ۴۵ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان با بیان اینکه از تیرماه سالجاری تاکنون ۱۲۱۶ کلاه ایمنی رایگان در میان موتورسواران استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: استان گیلان بالغ بر ۱۸۹ هزار و ۲۹۳ دستگاه موتورسیکلت دارد.

در پایان این مراسم به ۵۰ نفر از رانندگان موتورسیکلت در شهرستان به قید قرعه کلاه ایمنی اهدا شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2506

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics