• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
رئیس کل دادگستری گیلان:

احیای تالاب انزلی مهمترین موضوع منابع طبیعی گیلان است

  • کد خبر : 2525
  • 12 آبان 1397 - 23:57
احیای تالاب انزلی مهمترین موضوع منابع طبیعی گیلان است
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: احیای تالاب انزلی و حفظ زیست بوم جانوران آبزی و پرندگان در این تالاب، مهمترین موضوع منابع طبیعی گیلان است.

به گزارش گیلان شهر احمد سیاوش‌پور در بازدید از تالاب انزلی و طرح احیای پارک ملی بوجاق کیاشهر ضمن تاکید بر لزوم نظارت مستمر و جدی دستگاه‌های متولی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب به منابع طبیعی و تعرض به اراضی ملی، نظارت مستمر و برخورد جدی سازمان‌های مسئول با متعرضین در این زمینه است.

وی با بیان اینکه علامت گذاری محدوده اراضی ملی و قطع دسترسی غیرمجاز افراد به این مناطق از اصول اولیه حفاظت از منابع طبیعی است افزود: مراجعه به دستگاه قضایی پس از وقوع تعرضات به منابع طبیعی، علیرغم تنبیه و مجازات مجرمین، آسیب وارده به طبیعت را جبران نمی‌کند و لازم است تا همواره پیشگیری را بر برخورد قضایی اولویت دهیم.

سیاوش‌پور همچنین به تنوع بی‌بدیل جانوری تالاب انزلی اشاره داشت و افزود: احیای تالاب انزلی و حفظ زیست بوم جانوران آبزی و پرندگان در این تالاب، مهمترین موضوع منابع طبیعی گیلان است که باید با استفاده از همه ظرفیت علمی کشور و با جذب اعتبارات ملی در این زمینه اقدام عاجل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آلودگی شدید رودخانه‌های منتهی به تالاب انزلی طی دهه‌های اخیر سبب افزایش شدید مقدار رسوبات و کاهش عمق آب تالاب شده است، تصریح کرد: با کاهش عمق آب، زمینه برای تعرض افراد سودجو نیز فراهم شده است تا با سوزاندن عمدی پوشش گیاهی، اراضی تالاب انزلی را به تصرف خود در آورند.

رئیس کل دادگستری گیلان ضمن هشدار به افرادی که چشم به اراضی ملی تالاب انزلی دوخته‌اند، گفت: بعضا مشاهده می‌شود برخی از مسئولین با جهت دهی به اذهان، تعرض به اراضی تالاب انزلی را تشویق و تشدید می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در خصوص منابع طبیعی از باب تعرض به حقوق عامه از حساسیت بالایی در دادگستری گیلان برخوردار است و به دادستان‌ها تاکید شده است بدون اغماض و به طور جد با این موارد برخورد کنند.

به گزارش ایسنا؛ در این بازدید قربانعلی محمدپور مدیرکل محیط زیست استان گیلان نیز گزارشی از روند احیای پارک ملی بوجاق و اقدامات انجام شده برای حفط و حراست از تالاب انزلی ارائه کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2525

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics