• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
2
برای نخستین بار در ایران صورت می گیرد؛

پرداخت وام بلاعوض۱۵میلیونی برای خروج روستاییان از حریم رودخانه‌ها

  • کد خبر : 2474
  • 10 آبان 1397 - 11:05
پرداخت وام بلاعوض۱۵میلیونی برای خروج روستاییان از حریم رودخانه‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان بیشتر آسیب‌ سیل اخیر را در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز دانست واز پرداخت وام بلاعوض ۱۵ میلیونی به روستاییان برای خروج از حریم رودخانه‌ها خبر داد. گیلان شهر/ محمد اکبرزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رشت به اجرای طرح آمارگیری روستایی اشاره و اظهارکرد: ساخت مسکن مقاوم از […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان بیشتر آسیب‌ سیل اخیر را در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز دانست واز پرداخت وام بلاعوض ۱۵ میلیونی به روستاییان برای خروج از حریم رودخانه‌ها خبر داد.

گیلان شهر/ محمد اکبرزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رشت به اجرای طرح آمارگیری روستایی اشاره و اظهارکرد: ساخت مسکن مقاوم از سال ۸۴ در قانون تولید و عرضه مسکن  سیاستگذاری شد.

اکبرزاده با بیان اینکه ساخت مسکن از سوی بنیاد مسکن، سرمایه شخصی و یا ساخت و ساز خلاف سه موردی است که در اجرای طرح آمارگیری روستایی به آن توجه می شود، افزود: هدف اصلی از اجرای طرح آمارگیری ارزیابی میزان اجرایی شدن این قانون و موفقیت آن است.

اجرای طرح آمارگیری روستایی در ۳۸۶ روستای گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری طرح آمارگیری در ۳۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان ماه اجرایی می شود، گفت: روستاهای هدف آمارگیری از چهار اقلیم ساحلی، جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستان تشکیل می شود.

وی  به تفاوت آمارگیری در سال جاری با گذشته اشاره و تصریح‌کرد: در آمارگیری سال ۹۲ جامعه آماری به صورت تصادفی انتخاب شد در حالی که در سال جاری از روش نوین و از پیش تعیین شده بهره گرفته شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه نیازمندیم در بازه زمانی ۵ ساله اطلاعات و آمارهای جمع‌آوری شده را برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ دقیق بروزرسانی کنیم، ادامه داد: از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه مردم در این حوزه هزینه شده است.

وی به ترسیم سند ۱۴۰۴ برای حوزه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم که در سال‌های باقیمانده تا این افق به اهداف خود برسیم که این نیز جزء با داشتن امار و اطلاعات دقیق امکان پذیر نیست.

وجود بیش از ۱۲۷ هزار واحد مسکن روستایی غیرمقاوم در گیلان

اکبرزاده در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۲ براساس نتایج بدست آمده از آمار ۲۷۹ هزار و ۹۰۵ واحد مسکونی روستایی در استان گیلان وجود داشت، اظهارکرد: از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۴۹۷ واحد مسکونی غیرمقاوم بود که معادل حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی استان در این حوزه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان بیان‌کرد: براساس همین آمار از آن سال برنامه‌ریزی و منابع مالی و تجهیزات استان گیلان در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی به ویژه در حوزه روستایی بسیج شد.

وی با بیان اینکه در طول پنج ساله گذشته براساس اقدامات صورت گرفته درحوزه بنیاد مسکن حدود ۷۰ درصد این واحدهای مقاوم‌سازی شده است، گفت: اجرای طرح آمارگیری مسکن زمینه شناسایی واحدهای غیرمقاوم و ساخت و سازهای خارج از نظارت قانون را فراهم می کند.

ضرورت نظارت دقیق در ساخت و سازهای حوزه روستایی

اکبرزاده با بیان اینکه نباید در زمینه ساخت و سازهای حوزه روستایی بی تفاوت بود، افزود: تلاش می شود تا نظارت‌ها دقیق‌تر بوده و میزان ساخت و سازهای خلاف کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سیل‌ هفته‌های گذشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف بنیاد مسکن در حوزه پیشگیری از بروز خسارت و آسیب است.

وی با اشاره به خسارت پایین سیل به واحدهای مسکونی ساخته شده براساس ضوابط طرح هادی، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب دیده درسیل اخیر به صورت غیرمجاز و در حاشیه و بستر رودخانه‌ها ساخته شده است.

اکبرزاده بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام افرادی که بخواهند ازحرائم رودخانه خارج و در بافت روستایی زمین برای ساخت مسکن تهیه کنند ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2474

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics