• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
2
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان:

سهمیه گیلان در تسهیلات روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 2325
  • 04 آبان 1397 - 12:30
سهمیه گیلان در تسهیلات روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینگه سهمیه استان گیلان در حوزه تسهیلات روستایی 400 میلیارد تومان است گفت: تاکنون 180 میلیارد تومان از این تسهیلات توسط چهار بانک عامل پرداخت‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ،سید محمد احمدی ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه بررسی مشکلات موجود بر سر راه تولید از اهداف برگزاری این نشست است اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های اتخاذشده استان این نشست‌ها هفته‌ای دو بار به‌منظور آشنایی بیشتر مشکلات تولید در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی بررسی شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی و اقدامات لازم برای رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان را مورد تأکید همگان قرارداد و افزود: بر اساس قانون مصوبات این کارگروه برای تمامی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا بوده و باید به آن توجه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان سهمیه استان در حوزه تسهیلات روستایی را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط چهار بانک عامل توسعه تعاون، پست‌بانک، صندوق کارآفرین و بانک کشاورزی پرداخت‌شده است.

وی از اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذارانی که نیازمند این تسهیلات هستند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سایت بهین یاب تسهیلات موردنیاز خود را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در این نشست از صدور ۲۱۱ پروانه بهره‌برداری واحدهای اداری در لنگرود خبر داد و اظهار کرد: این واحدها با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند و برای ۳۰۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به جواز تأسیس برای ۷۳ واحد صنعتی و معدنی با حجم سرمایه‌گذاری حدود دو میلیارد تومان در لنگرود افزود: این واحدها از ۱۰ درصد تا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای یک هزار و ۴۸۱ نفر اشتغال فراهم‌شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نشست مذکور با اشاره به اختصاص و تأمین پنج هزار میلیارد تومان قانون بودجه بند «ل» برای جمع‌آوری کل وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در سطح کشور اظهار کرد: کل وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان کشور بالای ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که دو هزار میلیارد تومان باقی‌مانده نیز در حال تأمین است.

مهرداد لاهوتی بزرگ‌ترین مشکلات گیلان را محروم ماندن این استان در حوزه صنعت دانست و افزود: لازمه توسعه استان گیلان در کنار کشاورزی داشتن یک شهرک صنعتی خوب در هر شهرستان و حمایت و رفع مشکلات سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با تأکید بر حمایت از نان برنجی لنگرود برای صادرات تصریح کرد: ابریشم محصولی است که نیازمند حمایت است و می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی ایجاد کند.

نماینده لنگرود با اشاره به اینکه روزگاری گیلان با تولید یک هزار تن ابریشم قطب تولید نوغان کشور بود افزود: متأسفانه میزان تولید ابریشم در استان به‌شدت افت کرده می‌توان با پرداخت تسهیلات به نوعان داران برای سال آینده ظرفیت تولید را بالا برد و به این شیوه از کشاورزان و تولید داخلی حمایت کرد.

فرماندار لنگرود در ادامه این نشست از پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به ۵۵۵ نفر در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سهم این شهرستان ۱۵ میلیارد تومان بوده که توانسته‌ایم ۱۶۸ درصد تسهیلات را جذب و مقام نخست استان گیلان از بین شهرستان‌ها در پرداخت تسهیلات روستایی کسب کنیم.

سید رضا جوادپور سهم لنگرود در حوزه تسهیلات فراگیر را ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرستان توانسته ۲۸ درصد این تسهیلات را جذب و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود دارای شش هزار و ۴۳۹ هکتار باغ چای با ۹ هزار چای‌کار فعال است گفت: ۲۹ هزار تن چای به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان توسط ۳۰ واحد کارخانه چای فعال لنگرود خریداری شده است.

فرماندار لنگرود این شهرستان را دارای ۹۱۷ واحد صنعتی دانست و افزود: ۵۴۴ واحد صنعتی فعال و دو هزار و ۱۵۲ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

در این نشست مشکلات ۱۰ واحد صنعتی و تولیدی موردبررسی قرار گرفت که هزینه‌های تأمین اجتماعی، برق، حوزه مالیاتی و وثیقه‌های بانکی از مهم‌ترین مشکلات این سرمایه‌داران بود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2325

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics