گیلان شهر/ در پی ابهام به وجود آمده پس از انتشار فیلمی از سخنان محمدحسن علیپور، که در جلسه عصر دوشنبه شورا و پس از آبستراکسیون مجدد بیان شده بود، این عضو شورا در گفتگو با حرف تازه به بیان توضیحاتی پرداخت.

علیپور با اشاره به اینکه انتخاب شهردار از وظایف اولیه و مهم شورااست اظهارداشت: هرچه زمان را از دست بدهیم، شهر آسیب بیشتری می بیند. مردم از ما انتظاراتی دارند و این انتظارات تا کنون برآورده نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی اختلاف نظرها در شورا طبیعی است خاطر نشان کرد: بنده باید پاسخگوی مردمی باشم که به امید اصلاح وضع موجود به من رای داده اند. مگر می شود شهر را بدون شهردار اداره کرد؟ باید به قانون توجه داشته باشیم. شورا موظف است طی مدت سه ماه شهردار تعیین کند اما در جلسه روز دوشنبه مدت سه ماهه نیز به پایان رسید و باز هم شهر از بلاتکلیفی خارج نشد.

محمد حسن علیپور تصریح کرد: من خودم را خدمتگزار این مردم می دانم و هر صحبتی که مطرح می کنم برای مردم است. از شرایط امروز متاسف هستم اما خودم را خاک پای تمام مردم شهرم می دانم. متاسفم از این بابت که نتوانسته ایم پاسخ مناسبی به خواسته های شهروندان بدهیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه روز گذشته به دلیل خروج برخی از همکاران، جلسه شورا بار دیگر از حدنصاب افتاد افزود: اتفاقات امیدوارکننده ای را شاهد نیستیم. تعدادی از همکاران گویا به هر نحوی به تقابل با سایر اعضا می پردازند. به نظر می رسد هنوز بین خودشان به اجماع نرسیده اند و احساس می شود تنها به دنبال آن هستند که گزینه برخی دیگر از اعضا به عنوان شهردار معرفی نشود.

علیپور افزود: بنده به دلیل هیجانات ناشی از وضعیت نامناسب روزهای اخیر شهر رشت، در لحظات بعد از آبستراکسیون در بیان سخنانم دچار اشتباه شدم که همان مساله به دستاویزی برای آقایان تبدیل شد اما کسی از علیپور نپرسید چرا اینقدر ناراحتی تا توضیحی بدهم.

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: اگر اشتباهی که در بیان سخنانم داشته ام باعث رنجش کسی شده است هزاران بار عذرخواهی می کنم. من هدفی جز خدمت سالم و صادقانه به مردم ندارم.

علیپور خاطر نشان کرد: من برای آن دسته از اعضایی متاسفم که حتی شهامت پذیرش آبستراکسیون خود را هم ندارند و مسائل واهی را مطرح می کنند. همه ما در ساختمان شورا بودیم. خبرنگارانی هم بودند. این اظهارات تعجب برانگیز چه معنایی داشت؟ آیا ما جمع شده ایم که آرامش را برای مردم به ارمغان بیاوریم یا اینکه با سخنان خود امنیت روانی آنها را هم از بین ببریم؟ امیدوارم هرکس اشتباهی دارد شهامت پذیرش اشتباه و عذرخواهی را نیز داشته باشد.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات تمامی اصحاب رسانه و همراهی و صبوری مردم در پایان گفت: بنده در آینده ماهیت بسیاری از مسائل را اعلام خواهم کرد تا مردم در جریان تمامی امور قرار گیرند.