• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3
شمارش معکوس برای معرفی 2+14 استاندار جدید

استان‌ها منتظر استاندار بومی نباشند

  • کد خبر : 2558
  • 13 آبان 1397 - 20:24
استان‌ها منتظر استاندار بومی نباشند

گیلان شهر :در حالی که شمارش معکوس برای معرفی ۲+۱۴ استاندار از سوی دولت دوازدهم آغاز شده، مهمترین سوال برای رسانه‌ها و مجموعه استانداری‌های کشور این است که وزارت کشور و دولت حسن روحانی چه رویکرد و مکانیسمی را در انتخاب استانداران جدید که متشکل از ۱۴ استاندار بازنشسته و ۲ استاندار جدید مازندران و […]

گیلان شهر :در حالی که شمارش معکوس برای معرفی ۲+۱۴ استاندار از سوی دولت دوازدهم آغاز شده، مهمترین سوال برای رسانه‌ها و مجموعه استانداری‌های کشور این است که وزارت کشور و دولت حسن روحانی چه رویکرد و مکانیسمی را در انتخاب استانداران جدید که متشکل از ۱۴ استاندار بازنشسته و ۲ استاندار جدید مازندران و کرمان است را در پیش خواهد گرفت؛ آیا برای این استان‌ها استاندارانی بومی انتخاب خواهد شد یا استانداران غیربومی مسیر این استان‌ها را در پیش خواهند گرفت.

✅ نکته بسیار مهم در اینباره به نگاه و رویکرد کلی دولت دوازدهم برمی‌گردد. آنجایی که حسن روحانی برخلاف دولت یازدهم که چندان حساسیتی به بومی یا غیربومی بودن استانداران نداشت، در دولت دوازدهم به عنوان یک استراتژی اعلام شد که دولت در اغلب استان‌ها از استانداران غیر بومی استفاده خواهد کرد. مساله‌ای که با نگاهی گذرا به استانداران دولت دوازدهم می‌توان به غیر بومی بودن آنها به راحتی گواه دارد.

✅ البته دولت در اینباره استثناهایی هم برای برخی استان‌های مرزی مثل کردستان قائل شد و بهمن مرادنیا از اهالی همین استان را با هدف اتحاد بیشتر کردستان انتخاب کرد اما تقریبا اکثر قریب به اتفاق استانداران را غیربومی‌ها تشکیل دادند.

✅ دولت دوازدهم البته استدلال روشنی هم در اصرار بر انتخاب استانداران غیربومی دارد که از منظر مدیریتی کاملا درست و حسابشده هم می‌تواند باشد. به طور کلی اهالی دولت دوازدهم معتقدند که استاندار بومی به واسطه بومی بودن و معذوریت‌هایی که ممکن است با برخی شخصیت‌ها در درون استان خودش داشته باشد، نتواند آنچنان که باید افراد را انتخاب و خروجی مدیریتی مطلوبی داشته باشد. لذا بر غیربومی بودن استانداران تاکید داشته است.

⛔️ با این همه آنطور که از شواهد امر پیداست قرار نیست دولت دوازدهم رویکرد خود را در انتخاب استانداران غیربومی برای ۲+۱۴ استان تغییر دهد اما در نهایت باید منتظر ماند و انتخاب‌های حسن روحانی را برای این استان‌ها دید.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2558

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics