• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
استاندار گیلان در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان؛

نیازهای توسعه منابع شناسایی به اولویت‌های آن پرداخته شود

  • کد خبر : 2150
  • 28 مهر 1397 - 19:35
نیازهای توسعه منابع شناسایی به اولویت‌های آن پرداخته شود

استاندار گیلان گفت: باید نیازهای توسعه منابع شناسایی و کارشناسانه به اولویت‌های آن پرداخته شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و برخی […]

استاندار گیلان گفت: باید نیازهای توسعه منابع شناسایی و کارشناسانه به اولویت‌های آن پرداخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن همایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی از تصمیم‌گیرندگان اصلی در حوزه مدیریت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید بین کارکنان تفاوت قائل شد اشاره و خاطر نشان کرد : مدیریت منابع انسانی باید اولویت‌ها و انگیزش در بین کارکنان را افزایش دهد.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه دستگاه‌ها از مقاومت در واگذاری برخی مسئولیت‌ها به دفاتر پیشخوان خودداری می‌کنند افزود: با طرح‌ها و پیشنهادهای دستگا‌ه‌ها مرتبط با دولت الکترونیک استقبال و تأمین مالی آن را انجام می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه ارائه هر خدمتی نیازمند تامین منابع مالی نیست خاطر نشان کرد: نباید انجام همه امور را با تامین منابع گره زد.

جمشید انصاری با بیان اینکه متاسفانه یکی از هدر دهندگان جدی منابع هستیم تصریح کرد: باید با بهره‌وری منابع این هدررفتگی را جبران کرد که با روش‌های چون اداره امور و هزینه منابع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باید از رویکرد منابع‌محور به سمت رویکرد مدیریت‌محور حرکت کرده و اگر در این زمینه برنامه مدیریتی نداشته باشیم بخش قابل توجهی از منابع هدر می‌رود.

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر کاهش هزینه‌های ارائه خدمات به مردم تصریح کرد: متاسفانه در عرصه رقابتی کردن ارائه خدمات در کشور موفق نبودیم.

انصاری خواستار کاهش هزینه‌های اضافی در دستگاه‌ها شد و بیان کرد: باید روش‌های انجام کار به گونه‌ایی تغییر که از هزینه‌های اضافی کاسته و آن هزینه صرف امور جدید شود.

وی در ادامه به رابطه نیروی انسانی با دولت اشاره و اظهار کرد: باید رابطه کارفرمایی و جبران خدمت که رابطه‌ایی منطقی و درست است بین نیروی انسانی و دولت حاکم باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با انتقاد از رابطه اجتماعی و رفاهی بین کارمندان و دولت ادامه داد: دولت مسئول تامین رفاه اجتماعی آحاد ملت است نه فقط کارمندان دولت و مدیران نباید رابطه اجتماعی و رفاهی با کارمندان داشته باشند.

 وی ادامه داد: مسئولیتی در قبال تامین هزینه‌های اضافی کارمندان نداشته اما در برابر خدمتی که به دولت و مردم ارائه می‌دهند مسئول هستیم.

انصاری در ادامه پست سازمانی را ظرفیت کار تمام وقت برای یک فرد درون دستگاه تعریف کرد و افزود: تفویض اختیار جابجایی پست‌ها در داخل دستگاه‌ها به وزارتخانه‌ها داده شده اما جابجایی بین دستگاهی مشکل‌ساز خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین استاندار و شورای راهبری توسعه مدیریت می‌توانند نیروی انسانی درون شهری را بدون موافقت کارمند تغییر دهند اما جابجایی بین شهری کارمند نیازمند موافقت وی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه به دولت الکترونیک اشاره و با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰ خدمت در دولت وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد، ۸۰۰ خدمت قابلیت واگذاری و برون سپاری دارند که باید در دولت الکترونیک تحقق یابد.

 وی با بیان اینکه در استان گیلان تنها ۱۰۰ خدمت واگذار شده است افزود: استان باید با الزام دستگاه‌ها در برون‌سپاری وظایف، در این زمینه موفق‌تر عمل کند.

 انصاری در ادامه با ابراز مخالفت از افزایش نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: سرعت تغییرات در حوزه فناوری بالاست و نیروی انسانی مشغول در این حوزه باید برخوردار از سواد فناوری اطلاعات بوده و دانش خود را بروز کنند.

 وی با بیان اینکه تامین اعتبار هر استان بر اساس نیروی انسانی شاغل در استان است نه پست سازمانی گفت: کارکنان قراردادی باید در پست‌های سازمانی انجام وظیفه کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2150

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics