• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3

معاون رئیس جمهور در گیلان: ۸۰۰ خدمت دولتی قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان است

  • کد خبر : 2142
  • 28 مهر 1397 - 19:12
معاون رئیس جمهور در گیلان: ۸۰۰ خدمت دولتی قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان است
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: از مجموع حدود ۲ و ۵۰۰ خدمت موجود در دستگاه‌های اجرایی کشور حدود ۸۰۰ خدمت قابلیت واگذاری به دفاتر پیشخوان را دارند.

به گزارش  گیلان شهر ، جمشید انصاری عصر امروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان گیلان در رشت اظهار داشت: در راستای اجرای دولت الکترونیک هم‌اکنون از مجموع حدود ۲ و ۵۰۰ خدمت موجود در دستگاه‌های اجرایی کشور حدود ۸۰۰ خدمت قابلیت برون‌سپاری و واگذاری دارند.

معاون رئیس جمهور نقش مدیریت را در افزایش بهره‌وری و کارایی سازمان مهم خواند و عنوان کرد:‌ اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها در صورت تزریق اعتبار از اشتباهات بزرگ مدیریتی است که رویه غلط آن در سال‌های متمادی به بدنه بسیاری از دستگاه‌های کشور نفوذ پیدا کرده است.

انصاری اجرای برنامه‌ها در صورت تخصیص منابع را رویه‌ای ناکارآمد اعلام کرد و گفت:‌ طرح این موضوع توسط بسیاری از مدیران کشور در سطوح مختلف سازمانی که تا اعتباری برای یک طرح و برنامه تخصیص پیدا نکند اجرای آن غیرممکن است تصور بسیار نادرست و اشتباهی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طرح‌های عمرانی و پروژه‌های زیرساختی را تا حدی از این امر مستثنی دانست و بیان کرد:‌ به غیر از موارد استثناء یاد شده مابقی برنامه‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به وسیله امکانات موجود همان دستگاه بدون تزریق منابع ارائه شود.

وی با بیان اینکه سیستم و نظام اداری کشورمان یکی از هدردهندگان جدی منابع است عنوان کرد:‌ شاید بشود علت بروز این مشکل را این‌گونه مورد بررسی قرار داد که مجموعه سیستم اداری و مدیریتی فعلی کشورمان برای بهره‌وری منابع هیچ فکر و ایده‌ مشخص و دقیقی ندارند.

معاون رئیس جمهور لزوم تغییر نگرش‌ها برای افزایش بهره‌وری منابع را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ با تغییر و اصلاح روش‌های ناکارآمد،‌ بهره‌وری ارتقاء پیدا می‌کند به همین علت باید رویکردهای فعلی را از شکل تکیه بر منابع به سمت و سوی مدیریت محوری تغییر دهیم.

انصاری افزایش کیفیت خدمات در نظام‌ اداری را از اولویت‌های لازم‌الاجرا دانست و اظهار داشت:‌ کاهش هزینه خدمات برای مردم در کنار ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده باید در دستور کار سیستم مدیریتی و اداری کشور قرار گیرد تا کارآمدی لازم در سطوح مختلف به خوبی محقق شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عدم برنامه‌ریزی و توفیق در رقابتی کردن ارائه خدمات را متذکر شد و عنوان کرد:‌ برای دستیابی به این مهم تمامی دستگاه‌ها باید با اصلاح روش‌ها و فرآیندهای خود ضمن کاهش هزینه‌ها،‌ وجود صرفه‌جویی شده را به اجرای برنامه‌های جدید اختصاص دهند.

وی رابطه نیروی انسانی دولت و مدیران دستگاه‌های دولتی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ این ساختار و نوع رابطه سازمانی از حالت ارائه خدمت و تأمین رفاه اجتماعی برای کارکنان دولت باید به سمت رابطه منطقی کارفرمایی و جبران خدمت تغییر پیدا کند.

معاون رئیس جمهور اجرای قانون سنجش میزان کارآمدی کارمندان دولت را‌ در ارتقاء بهره‌وری بسیار اثرگذار خواند و گفت: اگر با اجرای طرح‌هایی نوع عملکرد و کارایی هر کدام از کارمندان مورد سنجش دقیق قرار گیرد مطمئناً شاهد بهره‌وری بیشتر در ارائه خدمات هستیم.

انصاری موضوع اعمال جابه‌جایی نیروها در دستگاه‌های مختلف را متذکر شد و ‌در توضیح آن افزود: در حال حاضر در بسیاری از نظام‌های اداری و مدیریتی کشورهای مختلف دنیا برخلاف کشورمان امکان جابه‌جایی نیروها و کارمندان از دستگاهی به دستگاهی دیگر وجود دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد اجرای طرح انتقال و جابه‌جایی نیروهای شاغل در استان گیلان نیز ابراز داشت:‌ استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختیارات لازم در مورد نحوه جابه‌جایی نیروی انسانی در شهرهای مدنظر استان را دارند.

وی با بیان اینکه برای اعمال این انتقال‌ها نیازی به رضایت نیروی انسانی وجود ندارد خاطرنشان کرد:‌ برای جابه‌جایی نیروها و کارمندان از شهری به شهری دیگر در استان گیلان اخذ رضایت کارمند مربوطه باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ادامه مسیر ارائه خدمات،‌ اختلالی در این زمینه رخ ندهد.

معاون رئیس جمهور اجرای طرح دولت الکترونیک در گیلان را نیز مورد بررسی قرار داد و بیان داشت:‌ دستگاه‌های اجرایی گیلان در حال حاضر و بر اساس گزارش‌های ارائه شده تاکنون حدود ۱۰۰خدمت خود را برون‌سپاری کرده‌ و توسط دفاتر پیشخوان خدمات دولت به مردم ارائه می‌کنند.

انصاری تسریع در اجرای طرح دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی گیلان را ضروری اعلام کرد و افزود:‌ برخی از استان‌های کشور در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند به طوری‌که دستگاه‌های اجرایی آنان هم‌اکنون بالای ۳۰۰ خدمت خود را به کمک شبکه دولت الکترونیک ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بر لزوم ارتقای دانش فنی کارمندان در زمینه فناوری اطلاعات تأکید کرد و اظهار کرد:‌ برون‌سپاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات به جهت سرعت بسیار بالای تغییرات جهانی آن برای کارآمد نگهداشتن دستگاه‌های اجرایی بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید برای افزایش میزان رضایتمندی مردم تلاش کنند گفت:‌ برای تحقق این هدف بزرگ و ارزشمند باید اصلاح نظام اداری اجرایی شود تا افزایش سطح بهره‌وری نظام اداری و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به رضایتمندی آحاد مردم بیانجامد.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2142

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics