• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5
معاون سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه‌های دریایی در منطقه/ سهم ۸۰۰ هزار دلاری ایران از فروش نقشه‌ها

  • کد خبر : 2105
  • 26 مهر 1397 - 12:16
ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه‌های دریایی در منطقه/ سهم ۸۰۰ هزار دلاری ایران از فروش نقشه‌ها
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

به گزارش گیلان شهر ، هادی حق شناس در حاشیه اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران گفت: موسسه پریمار از زیر مجموعه های سازمان بین المللی هیدروگرافی است که با عضویت ۱۵ کشور، فعالیت اصلی اش صحه گذاری و تایید نقشه های الکترونیکی تهیه شده توسط کشورها و انتشار این نقشه ها به صورت بین المللی است.

 حق شناس با بیان برگزاری سالانه نشست کمیته مشورتی پریمار در یکی از کشورهای عضو ، اظهار داشت : در نشست اعضای پریمار به جز بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و رعایت استانداردهای جدید تولید نقشه دریایی ، درباره قیمت گذاری فروش این نقشه ها و سهم کشور تولید کننده از بازار جهانی نیز رایزنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید اعضای پریمار برای ارتقای استاندارد های تولید نقشه دریایی ، خاطر نشان کرد : ایران به عنوان یکی از اعضای فعال موسسه دریایی پریمار ، به عنوان تنها کشور تولید کننده نقشه دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شناخته می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره مزیت این نقشه ها در ناوبری دریانوردان گفت: تولید و به روز رسانی نقشه های الکترونیکی دریایی این امکان را فراهم می کند تا دریانوردان همواره با تازه ترین تصحیحات و آخرین تغییرات در نقشه های دریایی سفرهای دریایی ایمن تر و بهتری داشته باشند .

حق شناس با تاکید بر اینکه تولید نقشه دریایی توسط کارشناسان ایرانی به جز اینکه یک مهارت قابل توجه و منحصر به فرد است ، گفت: تهیه نقشه های دریایی این امکان را فراهم می کند تا صرفه و صلاح ایمنی و امنیتی کشور را در تولید این نقشه ها انعکاس دهیم و اختیار این نوع مسائل را خودمان به دست گیریم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=2105

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
اسامی ۳۶ کاندیدای شورای شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۷ کاندیدای بندر کیاشهر
بر اساس آخرین آمار سامانه ثبت‌نام وزارت کشور؛

اسامی ۳۶ کاندیدای شورای شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۷ کاندیدای بندر کیاشهر

10تیر
آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در گیلان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبرداد:

آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در گیلان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics